بهداشت و درمان

مکمل ویتامین D چگونه به سلامت بدن کمک می‌کند؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این یافته حاصل بررسی 99 کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده از سراسر جهان است که به بررسی فواید ویتامین D برای سلامت قلب و عروق می پردازد.

نویسندگان مطالعه دریافتند که مصرف متوسط ​​3320 واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز یا حدود 83 میکروگرم، با چندین مزیت قابل توجه قلبی مرتبط است.

این مزایا شامل کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، هموگلوبین A1C – شاخص دیابت نوع 2 – و گلوکز و انسولین خون ناشتا بود.

محققان چینی و ایالات متحده جزئیات 99 کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده را بررسی کردند.

محققان دریافتند که مکمل‌های ویتامین D برای افراد غیر غربی، افرادی با سطوح پایین‌تر ویتامین D در گردش، افراد با BMI کمتر از 30 و افراد 50 ساله و بیشتر مفید است.

به گفته محققان: “افراد غیر غربی سطح گردش خون نسبتاً پایین تری از ویتامین D دارند و بنابراین بیشتر از مکمل های ویتامین D بهره مند می شوند. همین امر در مورد افرادی که BMI آنها کمتر از 30 است صادق است.

آنها افزودند: “به طور مشابه، سطح ویتامین D خون با افزایش سن کاهش می یابد، که ممکن است اثر بهبود قابل توجه متابولیک قلبی که با مکمل ویتامین D در افراد 50 ساله و بالاتر مشاهده می شود را توضیح دهد.”

پژوهشگران بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا