اخبار سلامت

موفقیت یک شرکت دانش بنیان در درمان “سرطان سینه” با هوش مصنوعی

مصطفی تقی پور; رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان «مدفن‌آوران پلاس» و برنده اولین جایزه تیمی در حوزه هوش مصنوعی در رویداد «بعدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو بیان کرد: این شرکت دانش بنیان کار خود را در زمینه تولید دستگاه های سونوگرافی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی از سال 1393 آغاز کرد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که 5 سال پیش داشتیم سرمایه گذاری در آینده دستگاه های تصویربرداری سونوگرافی بود. یکی از کارهایی که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان این دانشگاه در مقطع فوق لیسانس انجام دادیم، بحث طراحی و ساخت دستگاه های فوتو آکوستیک است که با کمک هوش مصنوعی قادر به ایجاد نسل بعدی هستند. دستگاه های تصویربرداری غیر تهاجمی

تقی پور گفت: اولین رویداد جایزه ملی Next برگزار شد. این شرکت دانش بنیان موفق به کسب جایزه اول بخش هوش مصنوعی طراحی و ساخت دستگاه فوتوآکوستیک با کمک هوش مصنوعی تشخیص سریع سرطان سینه شد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: امیدواریم پس از اخذ CE و FDA محصول را از سال 2025 به بازارهای بین المللی معرفی کنیم. این شرکت سال ها در این زمینه خاص سرمایه گذاری کرده و ثبت اختراع آن در آمریکا انجام شده است و جزو برترین شرکت های دنیا محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: به سمت فناوری های نوین رفتیم تا در دنیا بهترین باشیم و این شرکت دانش بنیان در زمینه تصویربرداری پزشکی گام های بلندی برداشته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا