اخبار سلامت

موضع وزیر بهداشت نسبت به اجرای سیاست های جوانی جمعیت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی; وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات پیری زودرس جمعیت کشور و لزوم پویایی و انعطاف پذیری سیاست ها متناسب با نیاز کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست های جمعیتی تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات گذشته در حوزه قانونگذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه حمایت از جوانان و خانواده جمعیت قدردانی کرد و اظهار داشت: امید است با توجه به نگاه مثبت به رئیس جمهور در حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جمعیت جوانان، ما قادر خواهیم بود تا دستاوردهای روشن و قابل قبولی در این زمینه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات متعددی با موضوع حمایت از جوانان و خانواده جمعیت برگزار شده و نظرات حوزه های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و مأموریت های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی اقدام خواهیم کرد. گام های موثرتری در این زمینه بردارد.

در این نشست اتاق فکر، دکتر بانکی پور; رئیس کمیسیون مشترک حمایت از جوانان و خانواده جمعیت، تاریخچه مراحل تصویب قانون جمعیت جوانان و دلایل آن را بررسی کرد و تاکید کرد: موضوع جوانی جمعیت در آینده به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد و تاکنون با توجه به قانون مصوب مجلس، نهادها و در رأس آنها وزارت بهداشت اقدامات موثری انجام داده است.

بانکی پور یادآور شد: تعامل مجلس و وزارت بهداشت می تواند در اجرای کامل قانون و جبران و تامین نرخ باروری موثر باشد.

فاطمه محمدبیگی; عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به ظرفیت های قانون جوان جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و مواردی مانند طرح پزشک خانواده، کاهش تصادفات جاده ای و بازگرداندن دید را بر شمرد. سالمندان در اثربخشی سیستماتیک قانون بر جوانان جامعه مفید باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا