سلامت خانواده

مورد آبله میمونی در کشور نداشته ایم. چه مدت طول می کشد تا یک فرد بیمار بهبود یابد؟

شاهنامه ارشی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آبله میمون از طریق تماس با ترشحات بدن فرد مبتلا منتقل می شود، اظهار کرد: این بیماری ممکن است از طریق تماس جنسی یا تماس با سطوحی که ترشحات آلوده روی آن ها منتقل شده است به فرد دیگری سرایت کند. احتمال انتقال بیماری آبله میمون از طریق تنفس از فاصله نزدیک به دیگران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آبله میمون در کشور گزارش و یا ثبت نشده است، افزود: آبله میمون علائم خاصی ندارد و بیشتر علائم این بیماری ویروسی غیراختصاصی است، بنابراین فرد مبتلا علائمی مانند تب، گلودرد و بدن درد. و ضایعات پوستی که به صورت تاول روی پوست ظاهر می شود نیز از دیگر علائم بیماری آبله میمون است، نکته قابل توجه در این بیماری تعداد و وسعت ضایعات پوستی است که با توجه به سن و تغییر وضعیت ایمنی از فرد مبتلا وضعیت بیمار نیز متغیر است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سن خاصی برای ابتلا به آبله میمون وجود ندارد، گفت: افراد در هر سنی می توانند به آبله میمون مبتلا شوند و در صورت تماس با فرد مبتلا و ترشحات بدن فرد مبتلا. فرد، احتمال عقد قرارداد با افراد دیگر وجود دارد. یک بیماری ویروسی وجود دارد.

ارشی وی درباره میزان بروز آبله میمون در سنین مختلف ادامه داد: در حال حاضر در کشورها غیر آفریقایی مواردی که به این بیماری مبتلا شده اند بزرگسالان هستند اما در کشورهای آفریقایی این بیماری در کودکان نیز تشخیص داده شده است.

وی درباره مدت زمان بهبودی فرد مبتلا به بیماری ویروسی آبله میمون، خاطرنشان کرد: فردی که به این بیماری ویروسی مبتلا شده باشد، در صورت مساعد بودن وضعیت سیستم ایمنی بدن، بین دو تا چهار هفته بهبود می یابد. فرد در طول دوره ابتلا به بیماری آبله میمون می تواند بیماری را به دیگران منتقل کند، بنابراین توجه به نکات بهداشتی از جمله رعایت فاصله ایمن و استفاده از ماسک ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا