سلامت خانواده

مواد غذایی مورد نیاز برای پوست و موی سالم / 4 ماده غذایی مفید

به گزارش خبرآنلاین، به طور کلی رژیم های غذایی سرشار از سبزیجات، میوه های تازه و سرشار از پروتئین، علاوه بر تضمین سلامت قلب، سلامت پوست و موی شما را نیز تضمین می کند. برای داشتن مو، پوست و ناخن سالم، این چهار غذا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۱) ماهی چرب

امگا 3 موجود در ماهی می تواند به کاهش التهاب و قرمزی در بدن و پوست کمک کند. این اسیدهای چرب همچنین منبع غنی پروتئین، آنتی اکسیدان قوی ویتامین E و بیوتین هستند که تولید کراتین را برای بهبود شرایط پوست و مو تحریک می کنند.

۲) سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از کاروتنوئید بتاکاروتن و پیش ساز ویتامین A است. ویتامین A تولید کراتین را افزایش می دهد و برای سلامت پوست و ناخن ضروری است. افرادی که کمبود ویتامین A دارند بیشتر در معرض آسیب پوست و مو هستند.

۳) آجیل

آجیل هایی مانند بادام و گردو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ویتامین E هستند که به مبارزه با آسیب اکسیداتیو کمک می کند. ویتامین E همچنین دارای خواص ضد التهابی است و از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.

۴) تخم مرغ

پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی موی سالم است. موهای ما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند، بنابراین رژیم غذایی با کمبود پروتئین می تواند مو را شکننده کند.

منبع: خط سلامت

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا