سلامت خانواده

مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی احتمال بروز عوارض بارداری را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو net، محققان گزارش کردند که حضور فنل من می بینم و پارابن من می بینم در این محصولات خطر محاکمه آنها فشار خون بارداری را تا 57 درصد افزایش می دهند، به خصوص در هفته های 24 تا 28 بارداری.

“جولیا ورشاوسکیمحقق ارشد این مطالعه از دانشگاه بوستون گفت: ما مواد شیمیایی هستیم E در صابون های روزانه، لوسیون من می بینمما لوازم آرایشی، ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت شخصی و مصرفی را پیدا کردیم که خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهند.»

محققان گفتند فنل من می بینم و پارابن من می بینم به عنوان فیلتر تشعشع فراتر از رنگ بنفش در ضد آفتاب و جلوگیری از رشد باکتری های مضر در لوازم آرایشی استفاده می شود.

تیم تحقیقاتی در یادداشت های پس زمینه گفت که پارابن من می بینم حدود 80 درصد از محصولات مراقبت شخصی به تنهایی استفاده می شود.

ارتباط فنل من می بینم و پارابن من می بینم این یک نگرانی با فشار خون بالا در بارداری است. فشار خون بالا در دوران بارداری جریان خون به جفت را کاهش می دهد، بنابراین جنین ممکن است از اکسیژن و مواد مغذی محروم شود. در نتیجه ممکن است جنین دچار محدودیت رشد، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس شود.

این عارضه برای مادر باردار نیز خطرناک است و خطر عوارضی مانند پر اکلامپسی و سکته را افزایش می دهد.

همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که مادر و کودک مدت ها پس از بارداری از فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی رنج ببرند.

برای این مطالعه، محققان سلامت بیش از 1000 زن باردار را در شمال پورتوریکو پیگیری کردند.

مقدار آزمایش ادرار 12 فنل و پارابن به هر مادر باردار نشان داد که فشار خون آنها قبل و بعد از بارداری آزمایش شده است.

“به طور کلی، ما متوجه شدیم که قرار گرفتن در معرض فنل من می بینم و پارابن من می بینم وی افزود: در دوران بارداری با اختلاف فشار خون مادر همراه است و علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی خطر ابتلا به فشار خون در دوران بارداری به ویژه در اواخر بارداری را افزایش می دهد.

محققان گفتند که دلایل متعددی وجود دارد که چرا این مواد شیمیایی باعث افزایش فشار خون در زنان باردار می شود.

محققان خاطرنشان کردند که فنل من می بینم و پارابن من می بینم التهاب و استرس را افزایش می دهد اکسیداتیو در انسان با فشار خون بالا مرتبط هستند.

آنها افزودند که این مواد شیمیایی باعث اختلال در هورمون ها در انسان نیز می شود که در تنظیم فشار خون نیز نقش دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا