سلامت خانواده

مهم ترین عامل کوتاه شدن عمر/ قلب ما در دقیقه چند بار باید بزند؟

به گزارش خبرآنلاین، یک متخصص قلب و عروق می گوید: افرادی که قلبشان کندتر می تپد بیشتر از کسانی که قلبشان تندتر می زند، عمر می کنند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: همه ما در طول روز استرس هایی را تحمل می کنیم که اغلب آنها اجتناب ناپذیر است و نمی توان از آن اجتناب کرد. استرس شغلی، استرس تست های مهمی مانند کنکور، یافتن شغل، تغییر شغل، مشکلات مالی، درآمد پایین، ازدواج، طلاق و حتی استرس های کوچکتر روزمره مانند پیدا نکردن تاکسی، دیر رسیدن به محل کار و… که اغلب اجتناب ناپذیر هستند. آنها نیستند

درست است که در دنیای مدرن و زندگی شهری گریزی از استرس وجود ندارد، اما اگر استرس مدیریت نشود یا برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند منجر به مشکلات جدی و آسیب به سلامت جسمی و روحی ما شود. مشکلات و آسیب هایی که رهایی از آنها دشوار است. بسیاری از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی، زوال عقل و بسیاری از بیماری های جسمانی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت، سکته قلبی و سکته مغزی ممکن است با یک استرس شروع شود و سپس ظاهر شود و بدتر شود و زندگی روزمره فرد را مختل کند. انجام دهید

مهمترین عامل در کوتاه شدن عمر

دکتر منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق در این زمینه می گوید: استرس عامل اصلی بروز همه بیماری هاست و فردی که زمینه ارثی فشار خون بالا یا سابقه سکته قلبی داشته باشد و یا رگ های قلبش باریک است. استرس باعث بروز و تشدید بیماری او می شود. بودن

دکتر قارونی می گوید: زندگی شهری، ترافیک روزانه، خواندن اخبار بد و منفی، شنیدن اخبار بد دنیا و… باعث افزایش استرس در انسان می شود. گاهی اوقات استرس ما به حدی افزایش می یابد که شب هنگام خواب دچار تیک می شویم یا صدای تپش قلبمان را می شنویم. طبیعی است که استرس باعث افزایش فشار خون و فشار خون بالا باعث تشدید برخی بیماری ها می شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه استرس باعث تندتر شدن ضربان قلب ما می شود، می گوید: یکی از دلایل و عوامل کوتاهی عمر افراد افزایش تعداد ضربان قلب آنها در حالت طبیعی است. یعنی افرادی که ضربان قلبشان کندتر است بیشتر از کسانی که ضربان قلبشان تندتر است عمر می کنند.

استرس؛ بدترین پدیده در زندگی شهری

استرس بدترین پدیده در زندگی شهری است. دکتر قارونی این را می گوید و ادامه می دهد: حالا می خواهد استرس شغلی و کاری یا هر استرس دیگری باشد. البته استرس در هر فردی متفاوت است و در همه افراد یکسان عمل و واکنش نشان نمی دهد.

این متخصص قلب و عروق می گوید: معمولا افراد در این زمینه به دو دسته تقسیم می شوند; افراد استرس زا تیپ A و افراد استرس زا تیپ B گروه اول پرتلاش، منظم و منظم هستند، همیشه کارها را با دقت و به موقع انجام می دهند، اگر جلسه یا قراری داشته باشند نیم ساعت قبل حاضر می شوند. اما افراد تیپ B از هر جهت کند و سنگین هستند و همیشه دیر به قرارها یا جلسات یا هر کار دیگری می رسند. به عنوان یک قاعده، استرس در این دو دسته کار نمی کند. تیپ A خیلی راحت استرس را کنترل می کند و آن را رد می کند و در واقع به استرس واکنش طبیعی نشان می دهد، اما نوع B دچار استرس و احساس بدی می شود و به استرس پاسخ بدی می دهد.

دکتر قارونی در پاسخ به این سوال که آیا استرس می تواند باعث نارسایی قلبی شود، می گوید: خیر، استرس باعث نارسایی قلبی نمی شود، اما اگر منجر به سکته در فرد شود، باعث نارسایی قلبی آن فرد می شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه استرس می تواند باعث سکته قلبی و مغزی شود، می گوید: البته استرس ارتباط مستقیمی با سکته قلبی، سکته و نارسایی قلبی ندارد. زیرا استرس به تنهایی نمی تواند منجر به نارسایی قلبی و سکته شود، اما اگر فشار خون فرد را بالا ببرد، یا رگ های قلب را تنگ کند، باعث نارسایی قلبی و سکته نیز می شود.

قلب ما در دقیقه چند بار باید بزند؟

اما قلب ما باید چند بار در دقیقه بزند تا مطمئن شویم که ضربان قلب طبیعی داریم؟ دکتر قارونی در این باره توضیح می دهد: قلب یک فرد بالغ سالم باید در حالت عادی و یا در حالت استراحت 70 بار در دقیقه بکوبد. 220 بار در طول ورزش. معمولاً اگر عدد سن خود را از 220 کم کنیم، تعداد ضربان قلب ما به دست می آید.

این متخصص قلب می گوید: نکته مهم این است که تعداد ضربان قلب از این تعداد بیشتر نشود. افرادی که ضربان قلب آنها در حالت استراحت 100 تا 110 است باید دائما تحت استرس باشند یا از بیماری تیروئید یا نارسایی قلبی رنج ببرند و مراجعه به پزشک ضروری است.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا