بهداشت و درمان

مهلت یک هفته‌ای به وزرا برای اعلام عمومی آیین‌نامه توزیع آنلاین دارو

کسب‌وکارهای اینترنتی در اطلاعیه‌ای از وزرای بهداشت و ارتباطات خواسته‌اند تا ظرف یک هفته آینده مقررات حمل و نقل و عرضه دارو از طریق بسترها و مشاغل اینترنتی را بر اساس وظایف قانونی خود اعلام کنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)در این بیانیه رسمی درخواست شده است که این دو وزارتخانه طبق وعده خود استان های منتخب را برای اجرای آزمایشی این آیین نامه معرفی کنند. در غیر این صورت از وزرا به سازمان بازرسی کل کشور شکایت خواهد شد.

تقریبا یک ماه پیش دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق بسترها و کسب و کارهای اینترنتی پس از 20 ماه تاخیر به امضای وزرای بهداشت و ارتباطات رسید و خبر ابلاغ آن در رسانه ها منتشر شد. چند روز بعد دکتر سید محمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت طی نامه‌ای دستورالعمل توزیع آنلاین دارو از طریق پلتفرم‌ها را به تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد. کشور و در نسخه ای به رئیس سازمان غذا و دارو یک هفته مهلت داد تا اسامی استان های منتخب برای اجرای آزمایشی این آیین نامه را اعلام کند. اما تاکنون این آیین نامه به اطلاع عموم نرسیده و اجرای آن بلاتکلیف است.

مهلت یک هفته ای برای وزرا برای اعلام عمومی مقررات توزیع آنلاین دارو

تقریبا یک ماه پیش دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق بسترها و کسب و کارهای اینترنتی پس از 20 ماه تاخیر به امضای وزرای بهداشت و ارتباطات رسید و خبر ابلاغ آن در رسانه ها منتشر شد.چند روز بعد سید محمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت طی نامه‌ای دستورالعمل توزیع آنلاین دارو از طریق پلتفرم‌ها را به تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد. و در نسخه ای به رئیس سازمان غذا و دارو یک هفته مهلت داد تا استان های منتخب را برای اجرای آزمایشی این آیین نامه اعلام کند. اما تاکنون این آیین نامه به اطلاع عموم نرسیده و اجرای آن بلاتکلیف است.

این در حالی است که بر اساس ماده 30 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب 26 بهمن ماه 1388، دستگاه های اجرایی موظفند هر گونه آیین نامه، بخشنامه، بخشنامه یا آیین نامه ای را بلافاصله در بانک اطلاعاتی قوانین و مقررات مربوط ثبت نمایند. به محیط کسب و کار انجام دادنهمچنین بر اساس ماده 4 «آیین نامه لزوم ثبت و ابلاغ مقررات در پایگاه قوانین و مقررات مربوط به محیط کسب و کار»، کلیه دستگاه های اجرایی موظفند آیین نامه های خود را که مرتبط با محیط کسب و کار است، در بانک اطلاعاتی قوانین و مقررات مرتبط در محیط کسب و کار ثبت نام کنید.

مهلت یک هفته ای برای وزرا برای اعلام عمومی مقررات توزیع آنلاین دارو

بر اساس تبصره ماده 120 قانون دیوان عدالت اداری که در 20 اردیبهشت 1402 اصلاح شد، دستگاه های اجرایی موضوع ماده 12 این قانون مکلفند رونوشت مصوبات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و دستورالعمل های خود را ارائه کنند. بخشنامه ها ظرف یک ماه پس از تأسیس یا صدور آن را در پایگاه الکترونیکی دادگاه قرار می دهند و در صورت استنکاف دستگاه های مذکور از اجرای این امر مرتکب تخلف اداری شده اند.در این اعلامیه کسب و کارهای اینترنتی از وزرای بهداشت و ارتباطات خواسته شده است به وظایف قانونی خود مبنی بر ثبت و انتشار دستورالعمل در پایگاه قوانین و مقررات مربوط به فضای کسب و کار و پایگاه الکترونیکی دیوان عدالت اداری عمل کرده و اعلام استان های منتخب ظرف یک هفته اقدام کنید. بر اساس این اعلامیه، کسب و کارهای اینترنتی می توانند پس از گذشت یک هفته نسبت به اعلام تخلف اداری و الزام ثبت دستورالعمل در پایگاه های فوق الذکر و ابلاغ عمومی آن به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا