اخبار سلامت

“منشور کرامت مادری” به مراکز درمانی ابلاغ می شود/ تعبیه خطوط ویژه مادران باردار در بیمارستان ها

صابر جباری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، از تدوین «منشور کرامت مادر» و تصویب آن در بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانان وزارت بهداشت خبر داد و اظهار داشت: شکایت مادران باردار در برخی از حوزه های پزشکی. مراکز دریافت خدمات و تکریم آنها.» داشتیم؛ به همین منظور منشور کرامت بارداری به زودی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می شود.

وی افزود: تا زمانی که زنانی را که قصد باردار شدن یا باردار شدن دارند و برای زایمان به مراکز درمانی مراجعه می کنند تکریم نکنیم، فرزندآوری تحت الشعاع قرار می گیرد و اگر شأن مادری رعایت نشود از شیرینی آن برای زنان کاسته می شود.

تعیین مصادیق تکریم مادران باردار در بخش های پزشکی

جباری درباره جزئیات منشور کرامت مادری تصریح کرد: در این منشور مصادیق تکریم مادران باردار را برای کادر درمانی شاغل در بلوک های زایمان و اداره مراقبت از بارداری مشخص کردیم.

ضرورت تکریم مادران در 3 قسمت

وی با بیان اینکه منشور کرامت مادری دارای سه بخش مهم است که شامل احترام شفاهی، رویه ای و ساختاری است، ادامه داد: در قسمت احترام کلامی مشخص کردیم که در برخورد با مادران باردار از چه جملاتی استفاده شود و از چه کلمات و جملاتی استفاده نشود. مورد استفاده قرار گیرد. بودن؛ در ارج نهادن به فرآیند، برخی از فرآیندهایی که ممکن است منجر به رعایت نکردن شأن مادر در ارائه خدمات به صورت داوطلبانه یا غیرارادی شود را مورد توجه قرار داده و مصادیق آن را شناسایی کرده ایم.

رئیس مرکز سلامت جوانان، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش احترام ساختاری تاکید شده است که برای رفاه حال مادران باردار پارکینگ در مراکز درمانی در اختیار آنها قرار گیرد. و همچنین امکانات لازم برای تسهیل تردد مادران باردار در بخش های پزشکی فراهم شود. بودن؛ همچنین مقرر شد خطوط ویژه ای برای مادران باردار طراحی و در بیمارستان ها نصب شود تا مادران باردار با رعایت آن خطوط به مراکز مربوط به درمان و مراقبت از مادران باردار برای دریافت خدمات پزشکی برسند.

مادران باردار شکایت خود را به شماره 190 اطلاع دهند

وی با اشاره به اینکه سامانه 190 آماده دریافت شکایات مادران باردار است، خاطرنشان کرد: در صورت مرتکب خطای کادر درمان در این زمینه با تصمیم کانون جوانان جمعیت رسیدگی می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا