سلامت خانواده

ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جعفر جندقی با بیان اینکه چند نکته در مورد تولید نان وجود دارد، اظهار کرد: میزان نمک موجود در خمیر و عدم استفاده از جوش شیرین برای پخت نان برای وزارت بهداشت مهم است. و در کانون توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه میزان نمک مصرفی در نان به طور مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرد، گفت: در حال حاضر تمامی بازرسان وزارت بهداشت که بر نانوایی ها نظارت و نظارت می کنند، مجهز به دستگاه نمک سنج هستند و میزان نمک نان به سرعت کنترل می شود. ارزیابی انجام می شود.

رئیس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت درباره استفاده از جوش شیرین در پخت نان خاطرنشان کرد: تمامی بازرسان وزارت بهداشت که بر نانوایی ها نظارت می کنند علاوه بر شوری سنج به PH متر مجهز هستند. اگر نانوایی برای پخت نان از جوش شیرین استفاده کند، معلوم می شود. به عبارت دیگر، اگر برای پخت نان از جوش شیرین استفاده شده باشد، توسط دستگاه های موجود در اختیار بازرسان غربالگری می شود و موارد مشکوک به آزمایشگاه های مواد غذایی ارسال می شود.

جندقی با بیان اینکه استفاده از جوش شیرین در نان ممنوع و تخلف است، گفت: در صورت تخلف نانوایی ها و استفاده از جوش شیرین به جای خمیر ترش با متخلفان برخورد می شود. با متخلفان بر اساس چک لیست برخورد می شود و در صورت تکرار تخلف، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا