بهداشت و درمان

مقصد بسیاری از بیماری‌ها به مشکلات اسکلتی ختم می‌شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، علیرضا زالی با اشاره به افزایش آسیب های ناشی از فرسایش شغلی در کشور گفت: این گونه تروماهای مزمن به دلیل مشکلات شغلی زیاد دیده می شود، حتی پزشکان نیز جزو این دسته از آسیب ها هستند. گروه های پرخطر در زمینه فرسایش آنها یک شغل هستند.

وی افزایش جمعیت سالمندان را یکی دیگر از دلایل لزوم توجه به مشکلات عضلانی و اسکلتی در کشور برشمرد و افزود: در حال حاضر حدود 9.5 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند اما میزان رشد این جمعیت در آینده افزایش می یابد. 5-10 سال بیشتر از کشورهای غربی خواهد بود. پیشی می گیرد البته باید توجه داشت که پس از توسعه کشورهای غربی با افزایش جمعیت سالمندان مقابل اما در ایران زیرساخت های زیادی برای این پدیده فراهم نشده است.

به گفته زالی یکی از مشکلات اساسی در دوران سالمندی به ویژه در زنان، مشکلات عضلانی و اسکلتی است که کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تغییر سبک زندگی ایرانیان، حرکت به سمت زندگی شهری و صنعتی شدن را از دیگر عوامل گسترش مشکلات عضلانی و اسکلتی دانست و افزود: پیش بینی می شود بیماری های اسکلتی نیز در این زمینه گنجانده شود. طیف وسیعی از بیماری های مزمن در 10 سال آینده

زالی تصریح کرد: مقصد نهایی بسیاری از بیماری ها مشکلات اسکلتی عضلانی است. انواع بیماری های التهابی، سیستمیک و بسیاری از سرطان هایی که با متاستاز استخوانی مرتبط هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا