معکوس شدن روند مهاجرت در برخی رشته های علوم پزشکی

به گفته گروه اجتماعی آژانس خبری TASNIM ، دکتر محمد رضا زافارگندی در افتتاح 26 مین کنفرانس آموزش پزشکی ، هفتمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی و بسته شدن هجدهمین جشنواره علوم پزشکی شهید موتهاری در سالن کنفرانس بین المللی رازی ، به عنوان پزشکی و پزشکی است. یک جراح خوب لزوماً معلم خوبی نیست و او مجبور است هنر آموزش و آموزش را بیاموزد تا یک معلم خوب در دانشگاه شود.
وی افزود: در سن کنونی ، هر دو نیاز علوم پزشکی تغییر کرده است و نیازهای مردم متفاوت است ، افزود: 5.5 ٪ از افراد دیابت هستند که 50 ٪ از آنها از بیماری خود بی خبر هستند ، 30 ٪ فشار خون نمی دانند که فشار خون دارند و 40 ٪ از کم شنوایی آنها بی خبر هستند ، بنابراین مهمترین وظیفه پزشکی در حال حاضر ترویج آموزش عمومی است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: “ما باید برای افزایش درک آنها از سلامت عمومی ، سلامت را به مدارس ، خانه ها و تلفن های همراه وارد کنیم.”
وی گفت: به عنوان مثال ، با آموزش اولیه می توان از دو سرطان پستان و پروستات جلوگیری کرد: ترویج سواد سلامت افراد حتی قبل از پیشگیری است ، زیرا در این دو مثال اگر سرطان پیشرفت کند ، با هزینه های بالایی درمان نمی شود.
دکتر کیفیت در آموزش پزشکی که به زندگی و سلامتی افراد می پردازد ، گفت: “نسبت آموزش پزشکی با کیفیت آن بسیار مهم است و کیفیت آن تخفیف نمی یابد.”
وی با اشاره به درج مهارتها در امتحانات هیئت مدیره ، خاطرنشان كرد: آموزش فقط یك درس و كلاس نیست ، فارغ التحصیلی كه مهارت عملی برای استفاده از علم خود ندارد.
ظفرگندی خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی ، نسبت آموزش با مناطق محروم ، نسبت آموزش ملی و استفاده از روشهای جدید آموزش در زمینه علوم پزشکی شاخص های دیگری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی به دستور کار سهمیه دولت برای جذابیت اشاره کرد و گفت: “خوشبختانه روند 60 ٪ مهاجرت نخبگان پزشکی در سال 1402 اکنون به دلیل جو غالب در کشور در برخی از رشته ها برعکس شده است.”
همچنین با حضور رئیس جمهور ، وزیران بهداشت ، علوم و آموزش و معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت ، 17 نفر برتر جشنواره هجدهم شهید موتاهاری در شش حوزه آموزشی تخصصی مورد تقدیر قرار گرفتند. این جشنواره که با هدف شناسایی و تشویق دستاوردهای برتر آموزشی در دانشگاه های پزشکی این کشور انجام می شود ، همچنین با مشارکت شدید دانشگاهیان از سراسر کشور همراه بود.
به طور کلی ، برندگان در شش محور اصلی از جمله مدیریت آموزشی و رهبری ، تدریس و یادگیری ، ویرایش و بررسی برنامه های آموزشی ، ارزیابی ، انتخاب الکترونیکی و طراحی و تولید محصولات آموزشی معرفی شدند. در این دوره ، 17 نفر ، به عنوان اول تا سوم ، از دانشگاه هایی مانند گناباد ، شهید بهشتتی ، ایران ، مازندران ، اراک ، آهواز ، تهران ، گیلان ، بوژنورد ، کاشان ، مشهاد و زاهدان مجسمه و پلاک دریافت کردند.
پایان پیام/