سلامت خانواده

معرفی دو ادویه بی نظیر برای سلامت مغز و قلب

به گزارش خبرآنلاین، زردچوبه و زنجبیل هر دو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. زردچوبه و زنجبیل هر دو حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص ضد التهابی قوی هستند. کورکومین، ترکیب فعال زردچوبه و جینجرول موجود در زنجبیل، می‌تواند به کاهش التهاب در بدن و کاهش علائم بیماری‌های التهابی مزمن مانند آرتریت و بیماری‌های التهابی روده کمک کند.

سلامت نیوز در گزارشی نوشت: فواید سلامتی زنجبیل و زردچوبه به تنهایی را شنیده ایم. آیا می دانید که ترکیب زردچوبه و زنجبیل می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؟

به لطف خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و دارویی قوی آنها، می توانیم سالم تر زندگی کنیم. زردچوبه و زنجبیل دو تا از قدیمی ترین داروهای طبیعی هستند که به دلیل فواید درمانی آنها تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است. این دو ادویه به دلیل فواید بی‌شماری برای سلامتی، از تسکین حالت تهوع گرفته تا تقویت سیستم ایمنی، شناخته شده‌اند.

در اینجا برخی از فواید کلیدی زردچوبه و زنجبیل برای سلامتی آورده شده است:

1. اثرات ضد التهابی

بر اساس تحقیقات زیست پزشکی، زردچوبه حاوی ماده شیمیایی کورکومین است که به درمان و پیشگیری از بیماری های مزمن مختلف کمک می کند. زردچوبه و زنجبیل هر دو حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص ضد التهابی قوی هستند. کورکومین، ترکیب فعال زردچوبه و جینجرول موجود در زنجبیل، می‌تواند به کاهش التهاب در بدن و کاهش علائم بیماری‌های التهابی مزمن مانند آرتریت و بیماری‌های التهابی روده کمک کند.

2. تسکین درد

خواص ضد التهابی زردچوبه و زنجبیل نیز می تواند درد را به طور طبیعی تسکین دهد. مطالعات نشان می دهد که این ترکیبات ممکن است به کاهش درد مرتبط با بیماری هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و درد عضلانی کمک کند.

3. بهبود سلامت دستگاه گوارش

زنجبیل و زردچوبه نیز برای هضم غذا مفید هستند. زنجبیل با تحریک تولید آنزیم های گوارشی و تقویت حرکت در دستگاه گوارش به بهبود فرآیند هضم کمک می کند. زردچوبه به دلیل توانایی آن در حمایت از تولید صفرا و عملکرد کبد، می تواند به تسکین علائم سوء هاضمه و نفخ نیز کمک کند.

4. افزایش عملکرد ایمنی

هم زردچوبه و هم زنجبیل دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی هستند که می تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها کمک کند. محتوای آنتی اکسیدانی آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند و از عملکرد کلی سیستم ایمنی حمایت می کند.

5. سلامت قلب و عروق

مطالعات نشان می دهد که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه و زنجبیل ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کند. آنها می توانند به کاهش سطح التهاب و استرس اکسیداتیو، که از عوامل خطر بیماری قلبی هستند، کمک کنند. علاوه بر این، زنجبیل ممکن است به کاهش سطح کلسترول و بهبود گردش خون کمک کند.

6. سلامت مغز

کورکومین و جینجرول دارای اثرات محافظت کننده عصبی هستند که ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. این دو ماده طبیعی می توانند به محافظت در برابر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن، کاهش التهاب در مغز و تقویت خلق و خو و حافظه کمک کنند.

7. پیشگیری از سرطان

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برخی مطالعات نشان می دهد که ترکیبات زیست فعال موجود در زردچوبه و زنجبیل ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند. نشان داده شده است که کورکومین و جینجرول از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند و باعث ایجاد آپوپتوز در انواع مختلف سرطان می‌شوند.

چگونه زردچوبه و زنجبیل را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همراه با شیر: زردچوبه، زنجبیل و سایر ادویه ها را با شیر یا یک جایگزین بدون لبنیات برای یک نوشیدنی تسکین دهنده و مغذی ترکیب کنید.
کاری و سیب زمینی سرخ کرده: از زردچوبه و زنجبیل در پخت و پز برای افزودن طعم و رنگ به کاری، سرخ کردنی، سوپ و خورش استفاده کنید.
چای: برش‌های زنجبیل تازه و پودر زردچوبه را به آب داغ اضافه کنید تا چایی گرم‌کننده و آرام‌بخش درست کنید.

زردچوبه و زنجبیل به طور کلی برای اکثر مردم در مقادیر پخت و پز بی خطر هستند، اما مهم است که قبل از مصرف آنها به عنوان مکمل با یک متخصص صحبت کنید، به خصوص اگر نگرانی های زمینه ای سلامتی دارید یا دارو مصرف می کنید.

خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف مکمل های زردچوبه و زنجبیل باید مراقب باشند و با پزشک مشورت کنند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا