اخبار سلامت

معرفی جدیدترین تجهیزات مراقبت پرستاری برای اولین بار در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، علی دادغری; معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر با توسعه فناوری‌های نوین دستخوش تغییرات مهمی شده است و ابزارهای دیجیتال جدید و هوش مصنوعی بسیاری از خدمات بهداشتی و کنترلی را با دقت بیشتری در دسترس قرار داده است. راه های آسان تر و در دسترس تر بیماران، سالمندان و کسانی که به کمک نیاز دارند.

وی گفت: نمایشگاه تجهیزات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان از 24 تا 28 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه هتل المپیک تهران با حضور شرکت های تولید کننده و واردکننده این تجهیزات، پرستاران برگزار می شود. وی ادامه داد: استفاده کنندگان از این تجهیزات پرستاران و تیم پرستاری هستند که در بیمارستان ها و مراکز درمانی و مراقبتی و همچنین در خدمات پرستاری در منزل مورد استفاده قرار می گیرند، اما تاکنون سلامت به تجهیزات گرا توجهی نشده است و بیشتر این تجهیزات به عنوان تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. خاطرنشان می شود که بسیاری از این دستگاه ها توسط پرستاران استفاده می شود.

تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل

وی بیان کرد: در سال های اخیر علاقه مردم، بیماران و سالمندان به خدمات مراقبت در منزل بیشتر شده است و بسیاری از مراکز نگهداری و مراقبت در منزل تجهیزات مورد نیاز خود را برای خدمات رسانی به بیماران و مراجعین از شرکت های مختلف داخلی و خارجی تهیه می کنند. امروزه این مراکز حتی مجهز به تجهیزات پیشرفته ICU در منزل هستند و می توانند این خدمات را با قیمت ارزان تری نسبت به بیمارستان ها ارائه دهند و شرایطی را فراهم کنند که بیماران کمتر در معرض عفونت قرار گیرند و از خدمات مراقبتی در کنار خانواده و با روحیه بهتر برخوردار شوند. .

دادگری افزود: در چنین شرایطی معرفی آخرین دستاوردها و تجهیزات مراقبتی اعم از محصولات داخلی و خارجی می تواند زمینه ارتقا و ارتقای خدمات مراقبتی را هم در بیمارستان ها و هم در مراکز مراقبت در منزل فراهم کند.

وی گفت: دستیابی به چنین هدفی از اهداف برگزاری نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان است که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه برگزار می شود.

دبیر علمی نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان ادامه داد: بخش مهمی از این تجهیزات در بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و پرستاران کاربران نهایی آنها هستند که به صورت روزانه از آنها استفاده می کنند. مبنای ارائه خدمات آنها از مراقبت برای بیماران استفاده می کنند و باید در انتخاب و خرید این لوازم برای بیمارستان ها از نظر پرستاران مجرب استفاده شود تا بیشترین کارایی در استفاده از آنها حاصل شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد نگاهی نو و تحول آفرین در حوزه ارائه خدمات سلامت در ایران و استقبال شرکت های تولیدکننده و واردکننده و حضور پررنگ آنها در این نمایشگاه خواهد شد. می تواند زمینه ساز توسعه و بهبود این خدمات و ایجاد الگویی برای ارائه دهندگان خدمات مراقبتی در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی بیان کرد: امروزه خدمات مراقبتی یکی از ارکان مهم نظام سلامت است و با توجه به شیوع بیماری های مزمن و کهولت سن، هر روز بر اهمیت و کارکرد آن افزوده می شود. این خدمات یکی از نیازهای ضروری جوامع مدرن است و استفاده از فناوری های نوین می تواند کمک موثری در بهبود این خدمات برای بیماران و کارگران جوان باشد.

نظام سلامت به تجهیزات دیجیتال جدید نیاز دارد

دادگری افزود: خدمات پرستاری و مراقبت از آحاد جامعه در قرن حاضر اهمیت ویژه و فزاینده ای پیدا کرده است و همزمان با پیشرفت های عظیم فناوری در جهان، زندگی انسان نیز تغییر و تحول یافته است و قطعاً به دلیل اینکه در این تکامل سریع از بالاترین سرعت برای بهره مندی از استانداردهای مراقبت، ابزار و تجهیزات مراقبت سنتی باید به تدریج با تجهیزات مدرن با فناوری های جدید از جمله فناوری دیجیتال جایگزین شود.

دبیر علمی نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان گفت: در این نمایشگاه پرستاران می توانند به صورت مستقیم با تولیدکنندگان، واردکنندگان و صنعتگران تجهیزات مراقبتی دیدار و گفتگو کنند و با آخرین فناوری ها آشنا شوند. و تجهیزات مراقبتی در عین حال با بیان نیازهای بیماران و مراجعان در دریافت خدمات مراقبتی می تواند ایده های جدیدی را برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و مراقبتی ایجاد کند که در طراحی، تولید، برنامه ریزی و عرضه بازار این محصولات موثر باشد. .

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات و خدمات مراقبتی تکنولوژیک و دیجیتال به افراد مختلف اعم از بیماران، سالمندان، کودکان و سایر مراجعین کمک می کند تا از حداکثر ایمنی و کیفیت دریافت مراقبت در حین دریافت مراقبت های پرستاری در منزل یا مراکز درمانی و مراقبتی برخوردار شوند. .

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: همچنین محققان و دانشجویان رشته‌های مختلف گروه سلامت به‌ویژه رشته‌های پرستاری و توانبخشی می‌توانند برای استفاده بهینه از هر یک از آنها ایده‌ها و نظرات خود را با تولیدکنندگان در میان بگذارند. ابزار مراقبت و از محصولات. آنها باید در فرآیند مراقبت از افراد جامعه، خانواده، بیمارستان و مراکز مراقبتی مورد استفاده قرار گیرند و ایده های جدیدی برای انجام تحقیقات بالینی خود بدست آورند.

55 گروه تجهیزات مراقبت پرستاری در کشور وجود دارد

دبیر علمی اولین نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان افزود: پیش بینی اولیه ما این است که 55 گروه تجهیزات در کشور وجود داشته باشد که استفاده کنندگان آنها پرستار هستند و حداقل 5 میلیون نفر. مردم کشور به این تجهیزات نیاز دارند. که می تواند مورد استفاده صدها هزار پرستار شاغل در کشور در زمینه های مختلف مراقبت های حاد و مزمن قرار گیرد.

دودگری تصریح کرد: تولیدکنندگان داروها و مکمل ها به ویژه مکمل های غذایی، تجهیزات مراقبتی خانگی و بیمارستانی، ارائه دهندگان خدمات پرستاری در منزل، تولیدکنندگان پوشاک و منسوجات مراقبتی، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات فناوری سلامت اعم از اپلیکیشن و … می توانند مشارکت کنند. در این رویداد ویژه پرستاری و در مراقبت شرکت کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همزمان با هفته پرستار و با همکاری سازمان نظام پرستاری همراه با چندین کارگاه، سمینار و رویداد علمی از جمله سمینار جایگاه خدمات مراقبت در منزل در ایران و جهان، همایش مراقبت های دیجیتالی سلامت و نقش بسترها در بهبود مراقبت از بیمار، سمینار Nursing Talk و جشنواره دانشجویی ایده های نوین در حوزه پرستاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا