سلامت خانواده

معجزه گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش

به گزارش خبرآنلاین، سیر یک غذای قدیمی و اجدادی است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذاها استفاده می شود و یکی از مواد اصلی داروهای تجویز شده در طب سنتی است. این غذا از خانواده پیاز است و با اینکه بویی کم و بیش نامطبوع دارد، یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در سراسر جهان است.

به گزارش عصرترکیه از تریکتوتو، سیر در زمان های قدیم به عنوان چاشنی و طعم دهنده در تهیه غذا و همچنین برای درمان بیماری ها و دفع جن و پری استفاده می شد. اگرچه امروزه آخرین مورد به عنوان یک خرافات تلقی می شود، اما سیر در هر دوره ای برای از بین بردن انرژی های منفی و دستیابی به سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله از خواص اصلی سیر و درمان جالب این ماده غذایی برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند صحبت می کنیم.

ارزش غذایی سیر

شاید جالب باشد بدانید که سیر یک ماده غذایی پرکالری است. به این ترتیب کالری هر 100 گرم از آن به 100 کیلو کالری می رسد. اما از آنجایی که افراد مقدار بسیار کمی از این ماده غذایی مفید را مصرف می کنند، معمولا مشکلی در ایجاد اضافه وزن ایجاد نمی کند. به علاوه سیر حاوی کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده ای است که کارایی جسمی و ذهنی را افزایش می دهد. سیر همچنین حاوی ویتامین های گروه B و مواد معدنی ضروری مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم است. اما خاصیت اصلی این ماده غذایی به مقدار بالای ترکیبات گوگردی آن مانند آلیسین نسبت داده می شود.

خواص اصلی سیر

سیر به دلیل خواصی که دارد، عنوان یکی از بهترین مواد غذایی در رژیم غذایی را به خود اختصاص داده است. این ماده غذایی یکی از مکمل های خوب برای تسکین بیماری های مختلف، اختلالات متابولیک و مشکلات سیستم تنفسی به شمار می رود. در واقع سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است، بنابراین یکی از بهترین ها برای سلامت قلب و عروق است.

مصرف منظم سیر باعث افزایش نرمی و انعطاف رگ ها، زدودن چربی اضافی خون و تنظیم فشار خون می شود. این ماده مغذی جریان خون را به سلول های بدن بهبود می بخشد و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند. سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که حتی به اندازه آنتی بیوتیک ها موثر است. این غذا یک ادرارآور طبیعی است که با احتباس آب در بدن و التهاب بافت مبارزه می کند. علاوه بر این، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که وزن افرادی که به طور منظم سیر مصرف می کنند کمتر از افرادی است که سیر نمی خورند.

فواید قرار دادن یک حبه سیر زیر بالش

گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش روشی قدیمی و ساده برای داشتن خوابی عمیق و با کیفیت است. این روش به ویژه برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند بسیار عالی است. ترکیبات گوگردی سیر نیز در بوی آن وجود دارد و به عنوان یک آرام بخش عمل می کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود می بخشد. روی موجود در این غذا نیز باعث ایجاد احساس آرامش در شما می شود.

اگرچه ممکن است در شب های اول بوی سیر شما را اذیت کند، اما به مرور زمان به این بو عادت خواهید کرد. اگر بی خوابی دارید این روش طبیعی و ساده را امتحان کنید. زیرا متوجه خواهید شد که صبح با بدنی پرانرژی از خواب بیدار می شوید و کل روز را با انرژی بیشتری سپری می کنید. برای افزایش نتیجه، می توانید سیر را با معده خالی نیز مصرف کنید. این سیر را می توانید به تنهایی یا با لیموترش مصرف کنید.

داروی خواب طبیعی با سیر

اگر از بی خوابی رنج می برید، می توانید علاوه بر قرار دادن سیر زیر بالش، یک داروی خواب طبیعی با سیر نیز تهیه کنید. این نوشیدنی طبیعی خاصیت تسکین دهنده دارد و شما را به راحتی به خواب می برد.

مواد لازم

1 لیوان شیر (200 میلی لیتر)

1 حبه سیر خرد شده

عسل 1 قاشق

طرز تهیه و مصرف

شیر را داخل شیر در حال جوش بریزید و سیر له شده را اضافه کنید و 3 دقیقه بجوشانید. بعد از این مدت اجازه دهید نوشیدنی استراحت کند و در آخر عسل را اضافه کنید و نوش جان کنید. بهترین کار این است که این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از خواب بنوشید تا اثر کند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا