سلامت خانواده

مطالبات حوزه سلامت از ظفر قندی/ برنامه های پیشنهادی وزیر بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای ارائه برنامه های خود گفت: محمدرضا ظفرخندی وی اولین وزیر پیشنهادی بود که در جلسه دیروز کمیسیون حضور یافت و با توجه به اینکه کمیسیون تاکید دارد که حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرلوحه کار دولت در دولت چهاردهم است و به دلیل اشاره رئیس جمهور به حوزه عدالت سلامت. در اکثر مسائل و بر دسترسی عادلانه و آسان مردم به حوزه بهداشت و درمان تاکید کردند، لذا کمیسیون بهداشت در این جلسه به مطالبات مردم در کل کشور توجه کرد.

وی افزود: ارتقای انگیزه کادر درمانی و دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط کشور، کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک، حمایت از تولید داخلی و ایجاد بازار رقابتی برای واردات دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی با هدف رفع نیازهای کشور از مواردی بود که مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.

اسحاقی ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت به تشریح برنامه های خود پرداخت و ارتقای انگیزه کادر درمانی را دغدغه جدی رئیس جمهور عنوان کرد و در پی درخواست کمیسیون بهداشت دستور تخصیص 500 میلیون دلار اعتبار را صادر کرد. دارو و 50 میلیون دلار برای کادر پزشکی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا