سلامت خانواده

مضرات نگهداری برنج خیس و پخته

به گزارش آنلاین از ایسنا، کارشناسان بهداشت تغذیه می گویند: آنچه بیشتر نگران کننده است این است که برنج پخته یا خیس شده را تا چه زمانی باید در دمای اتاق نگه داشت، زیرا پختن برنج اسپورهای باکتری بیماری زا آن موسوم به باسیلوس سرئوس را از بین می برد. تخریب نمی کند

اسپور باکتریایی نوعی اسپور است که ساختار آن توسط باکتری سازماندهی شده است.

نگهداری برنج خیس خورده یا پخته در دمای اتاق می تواند هاگ های باکتری را فعال کرده و باعث شروع رشد آنها شود.

این باکتری ها سمومی تولید می کنند که با پختن یا گرم کردن مجدد غیرفعال نمی شوند و می توانند منجر به بیماری های شدید دستگاه گوارش شوند.

بنابراین مطمئن شوید که برنج خیس خورده یا پخته شده را برای مدت طولانی در دمای اتاق نگه ندارید.

چند دلیل دیگر برای شستن برنج

به گفته کارشناسان دلیل دیگر شستن برنج، زدودن گرد و غبار، حشرات، سنگ های ریز و تکه های پوسته برنج است که در فرآیند تولید برنج باقی مانده است.

از سوی دیگر، در سال های اخیر، استفاده گسترده از پلاستیک در زنجیره تامین مواد غذایی باعث شده است که میکروپلاستیک ها در مواد غذایی ما از جمله برنج یافت شوند. یک مطالعه نشان داد که در فرآیند شستشو تا 20 درصد میکروپلاستیک ها از بین می روند.

احتمال وجود آرسنیک نیز یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند برنج را قبل از مصرف بشویند. اگرچه مطالعات نشان می دهد که شستن برنج حدود 90 درصد آرسنیک آن را از بین می برد، اما مقدار زیادی از مواد مغذی مهم دیگر از جمله مس، آهن، روی و وانادیوم را نیز از بین می برد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا