اخبار سلامت

مصرف محصولات دافع حشرات برای نوزادان ممنوع است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمود آلبویه با بیان اینکه برای نوزادان زیر دو سال نمی توان از مواد دافع حشرات استفاده کرد، اظهار داشت: استفاده از پشه بند برای نوزادان زیر دو ماه با پوشیدن لباس های رنگ روشن توصیه می شود. پشه ها Aedes بیشتر جذب پوشش تیره می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پشه عامل تب دنگی بیشتر جذب آب شیرین می شود و در آنجا تخم گذاری می کند، مردم باید دسترسی این پشه به آب شیرین و راکد را کاهش دهند تا تخم گذاری و تکثیر آن به حداقل برسد. به عنوان مثال، آب جمع آوری شده در زیر گلدان ها باید حذف شود، حتی این پشه می تواند در درب بطری های آب تخم بگذارد. بنابراین هرگونه حذف دسترسی به آب شیرین راکد مانع از تکثیر این پشه و پیشگیری از تب دنگی می شود.

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تبلیغات فروش انواع محصولات دفع کننده تب دنگی در فضای مجازی غیرواقعی است، گفت: مردم این محصولات را از فضای مجازی خریداری نکنند. چون در مواردی دیده اند گزارش شده است که روغن های گیاهی به عنوان دافع این پشه با قیمت های گزاف معرفی و به فروش می رسد، بنابراین تنها منبع معتبر برای خرید دافع حشرات داروخانه ها هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا