بارداری

مصرف متفورمین برای مردانی که قصد پدر شدن دارند ایمن است

تحقیقات جدید نشان می دهد که داروی متفورمین که معمولا برای درمان دیابت تجویز می شود، برای مردانی که قصد بچه دار شدن دارند بی خطر است.

محققان تاکید کردند که مردان می توانند داروی تجویز شده برای کنترل دیابت خود را بدون نگرانی از نقص مادرزادی در فرزندان خود مصرف کنند.

این گزارش که بر اساس بررسی بیش از 3 میلیون بارداری در نروژ و تایوان است، هیچ ارتباطی بین مصرف متفورمین توسط پدران در سه ماه قبل از بارداری (دوره ای که در طی آن اسپرم رشد می کند) و نقص مادرزادی پیدا نکرد.

متفورمین یک داروی عمومی و نسبتاً ارزان است که معمولاً برای درمان دیابت نوع 2 تجویز می شود.

مطالعه‌ای در دانمارک در سال 2022 نشان داد که مصرف متفورمین توسط پدران با خطر 1.4 برابری نقایص مادرزادی در پسران مرتبط است، اما مطالعات جدیدتر این ارتباط را تایید نکرده‌اند.

در ژوئن سال جاری، دو مطالعه در سالنامه طب داخلی آنها به این نتیجه رسیدند که استفاده از متفورمین توسط مادران و پدران خطر ابتلا به بیماری های مادرزادی در کودکان ایجاد نمی کند. داده های مطالعات نروژی و تایوانی این نتایج را تقویت می کند.

در همین راستا، آلن پیسی، کارشناس بهداشت باروری مردان در دانشگاه منچستر انگلستان، با اشاره به یافته های جدید گفت: این نتایج منطقی به نظر می رسد زیرا هیچ مکانیسم بیولوژیکی قابل قبولی وجود نداشت که نشان دهد متفورمین باعث نقص مادرزادی می شود. در نوزادان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا