سلامت خانواده

مصرف شکر افزوده باعث پیری زودرس سلول ها می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان دریافتند که هر گرم قند اضافه شده با افزایش پیری سلولی مرتبط است.

از سوی دیگر، نتایج نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، ضد آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضد التهابی می توانند به فرد کمک کنند تا سن بیولوژیکی جوان تری در سطح سلولی داشته باشد.

به طور کلی، این مطالعه به این نتیجه رسید که هر چه یک فرد سالم‌تر غذا بخورد، سلول‌های او جوان‌تر ظاهر می‌شوند.

پژوهشگر ارشدالیزا سیب، معلم روانپزشکی و علوم رفتاری در UCLA، گفت: “ما می دانستیم که سطوح بالای قندهای افزوده شده با سلامت متابولیک بدتر و بیماری اولیه مرتبط است.”

وی در ادامه افزود: اکنون آن پیری را می شناسیم اپی ژنتیک تسریع شده زیربنای این رابطه است، و این احتمالا یکی از راه هایی است که مصرف بیش از حد شکر طول عمر سالم را محدود می کند.

برای این مطالعه، محققان سوابق غذایی 342 زن کالیفرنیای شمالی با میانگین سنی 39 سال را تجزیه و تحلیل کردند.

سپس تیم تحقیقاتی رژیم غذایی خود را با “ساعت” اندازه گیری کردند اپی ژنتیک آن را با استفاده از آزمایش بزاق مقایسه کرد که می تواند سن بیولوژیکی یک فرد را در مقایسه با سن تقویمی آنها تخمین بزند.

زنان در این مطالعه به طور متوسط ​​61 گرم قند اضافه شده در روز مصرف می کردند.

محققان خاطرنشان کردند که سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان بیش از 50 گرم شکر اضافه شده در روز مصرف نکنند. یک تکه شکلات شیری حدود 25 گرم شکر اضافه دارد و یک قوطی نوشابه حدود 39 گرم دارد.

محققان با بررسی جداگانه مصرف قند دریافتند که خوردن غذاهای حاوی قند افزوده با تسریع پیری بیولوژیکی مرتبط است، حتی اگر رژیم غذایی سالم باشد.

“باربارا لارایایکی دیگر از نویسندگان این پژوهش گفت: با توجه به اینکه الگوهای اپی از نظر ژنتیکی برگشت پذیر ممکن است رسیدنحذف 10 گرم قند اضافه شده در روز ممکن است مانند این باشد که ساعت بیولوژیکی خود را 2.4 ماه به عقب برگردانید، اگر در طول زمان ادامه یابد.

لارایا وی افزود: تمرکز بر روی غذاهایی که دارای مواد مغذی مهم و قندهای افزوده کمی هستند ممکن است راه جدیدی برای کمک به ایجاد انگیزه در افراد برای خوردن طولانی مدت باشد.

به طور کلی، محققان یک الگوی غذایی به سبک مدیترانه ای پیدا کردند آه تو قوی ترین همبستگی را با سن سلول جوان دارد.

به طور کلی، رژیم غذایی مدیترانه ای آه تو بر اساس مصرف میوه ها و سبزیجات تازه؛ آجیل، لوبیا و غلات کامل؛ روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی، به جای کره یا مارگارین؛ ماهی و غذای دریایی؛ و مصرف محدود گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و شیرینی جات.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا