سلامت خانواده

مصرف سیگار الکترونیکی در ایجاد اگزما نقش دارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو در مطالعه‌ای که شامل داده‌های بیش از 35000 خانواده آمریکایی بود، کودکانی که والدینشان از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کردند، 24 درصد بیشتر از کودکانی که والدینشان از سیگار الکترونیکی استفاده نمی‌کردند، در معرض ابتلا به اگزما بودند.

تیمی به رهبری Dr.گلارا افتخاریاستادیار بالینی پوست در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا می گوید: «نتایج ما نشان می دهد که استفاده والدین از سیگار الکترونیکی با اگزما در کودکان مرتبط است.

به گفته محققان، علم از این ایده حمایت می کند که قرار گرفتن در معرض سموم آزاد شده در بخار سیگار الکترونیکی می تواند باعث تغییراتی در پوست کودکان شود.

آنها اشاره کردند که مطالعات آزمایشگاهی قبلی در مورد افزایش استرس اکسیداتیو در کراتینوسیت های انسانی و مدل های پوستی سه بعدی در معرض مایعات و باقی مانده های سیگار الکترونیکی آئروسل قرار است نشان داده باشند. کراتینوسیت می بینم سلول هایی وجود دارند که حدود 90 درصد از لایه اپیدرمی خارجی پوست را تشکیل می دهند.

تیم دانشگاه استنفورد نوشت: “ما فرض می کنیم که قرار گرفتن در معرض سیگارهای الکترونیکی با واکنش مشابهی در بین کودکان مرتبط است و خطر ابتلا به اگزما را افزایش می دهد.”

مطالعه جدید بر اساس داده‌های سال‌های 2018-2014 از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت، شامل حدود 35000 خانوار است.

از والدین در مورد اگزمای تشخیص داده شده فرزندشان و همچنین استفاده از سیگار الکترونیکی در خانه سؤال شد.

تیم افتخاری دریافتند کودکانی که در معرض بخارات سیگار الکترونیکی والدین قرار می‌گیرند، در مقایسه با کودکانی که اینطور نبودند، 24 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اگزما بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا