سلامت خانواده

مصرف روزانه این آجیل باعث حفظ سلامت روده ها می شود

به گزارش خبرآنلاین، آجیل برزیلی یکی از غنی ترین منابع سلنیوم، ماده معدنی ضروری برای دفاع آنتی اکسیدانی، عملکرد بهتر سیستم ایمنی و متابولیسم هورمون تیروئید است.

مهر در خبری به نقل از مدیکال نیوز تودی نوشت: سطوح پایین سلنیوم در خون با چندین بیماری التهابی از جمله مشکلات سلامت روده مرتبط است. علاوه بر این، مطالعات قبلی ارتباط بین چاقی، التهاب و مشکلات روده مانند افزایش نفوذپذیری روده را برجسته کرده اند. تصور می شود که نفوذپذیری روده به دلیل افزایش چربی بدن و التهاب ایجاد می شود. این شرایط به آنتی ژن ها، سموم و باکتری های بیشتری اجازه ورود به جریان خون را می دهد و باعث التهاب بیشتر و ایجاد چرخه ای می شود که در آن چاقی و نفوذپذیری روده یکدیگر را بدتر می کند.

یک مطالعه جدید تأثیر مصرف روزانه آجیل برزیلی را بر التهاب و نفوذپذیری روده، با تمرکز بر زنان دارای اضافه وزن یا چاق در طول یک رژیم غذایی 8 هفته‌ای با کالری محدود، بررسی کرد.

یافته های منتشر شده نشان می دهد که خوردن 8 گرم آجیل برزیلی در روز ممکن است این نشانگرهای سلامتی را بهبود بخشد، احتمالاً به دلیل محتوای بالای سلنیوم آنها. شرکت کنندگان آجیل برزیلی ارگانیک مصرف کردند.

محققان نشانگرهای التهابی در خون و سطح سلنیوم را تجزیه و تحلیل کردند. آنها همچنین نفوذپذیری روده را با استفاده از آزمون لاکتولوز/مانیتول (نسبت LM) آزمایش کردند.

آنها از تجزیه و تحلیل های آماری برای ارزیابی تغییرات گروهی و روابط بین متغیرها با قدرت 97 درصد برای تشخیص تفاوت در نفوذپذیری روده استفاده کردند.

در مقایسه با گروه کنترل، گروهی که آجیل برزیلی دریافت کردند سطوح پایین تری از نشانگرهای التهابی، از جمله پروتئین واکنشی C، فاکتور نکروز تومور، اینترلوکین-1β (IL1-β) و اینترلوکین-8 (IL-8) را نشان دادند که نشان دهنده بهبود در التهاب سیستمیک

گروه دریافت کننده آجیل برزیلی همچنین مقادیر کمتری از دفع لاکتولوز و نسبت LM را نشان داد که نشان دهنده بهبود جزئی در نشانگرهای نفوذپذیری روده در مقایسه با گروه کنترل است. با این حال، تغییرات در هر دو گروه از نظر آماری مشابه بود.

در آنالیزهای بیشتر، محققان دریافتند که سطوح بالاتر سلنیوم خون با نشانگرهای التهابی کمتر، به ویژه IL1-β و IL-8 مرتبط است و IL-8 با تغییرات در نسبت LM مرتبط است. این نتایج نشان می دهد که سطح سلنیوم می تواند تغییرات در نشانگرهای التهاب سیستمیک و نفوذپذیری روده را پیش بینی کند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا