بهداشت و درمان

مصرف داروی تشنج می تواند بیماری آلزایمر را نیز درمان کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند در حال بررسی استفاده از یک داروی تحقیقاتی برای درمان اختلالات شناختی خفیف ناشی از بیماری آلزایمر هستند.

دانشمندان دریافتند که این دارو به کند کردن پیشرفت آتروفی مغز در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف به دلیل بیماری آلزایمر کمک می کند که دارای گونه ژنتیکی APoE-4 نیستند.

تحقیقات گذشته نشان می دهد که برای بسیاری از افراد، اختلال شناختی خفیف می تواند اولین علامت بیماری آلزایمر باشد.

حدود یک سوم افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف به دلیل بیماری آلزایمر در عرض 5 سال دچار زوال عقل می شوند.

دکتر میشل، محقق ارشد این مطالعه می گوید: «مطالعات ما نشان داده است که بیماران مبتلا به اختلال شناختی خفیف، علاوه بر داشتن پاتولوژی آمیلوئید و تاو، بیش فعالی را در ناحیه ای از مغز به نام هیپوکامپ نشان می دهند که ساختاری حیاتی برای ساختن و بازسازی است. گالاگر. خاطرات است.”

وی تصریح کرد: فعالیت بیش از حد در این ناحیه از مغز منجر به اختلال در حافظه این بیماران می شود و احتمالاً در پیشرفت بیماری تأثیرگذار است.

این یک مطالعه فاز 2b از کارآزمایی بالینی HOPE4MCI است که استفاده از یک داروی تحقیقاتی به نام AGB101 را برای درمان اختلالات شناختی خفیف در 164 فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ارزیابی کرد.

گالاگر گفت: AGB101 فرمول یک قرص یکبار در روز از یک داروی ضد تشنج است که این بیش فعالی را در مغز کاهش می دهد.

در طول این مطالعه، آنها دریافتند که شرکت‌کنندگان با اختلال شناختی خفیف که حامل ApoE-4 نبودند و تحت درمان با AGB101 بودند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که با AGB101 تحت درمان قرار گرفتند، 40 درصد کاهش در پیشرفت به سمت زوال عقل بالینی داشتند. آنها در 18 ماه نشان دادند.

وی افزود: این امر حاکی از حفظ قابل توجه عملکرد شناختی و روزانه بیماران در این مدت است.

گالاگر همچنین خاطرنشان کرد: “کاهش پیشرفت اختلال شناختی خفیف در مراحل نسبتاً اولیه بیماری به افراد امکان می دهد زندگی مستقل خود را حفظ کنند، شروع زوال عقل را به تاخیر بیندازند و تعداد افرادی که به مراقبت های خانگی نیاز دارند را کاهش دهند.” کاهش می دهد».

علاوه بر این، دانشمندان دریافتند که در افرادی که حامل ApoE-4 نبودند، AGB101 به طور قابل توجهی آتروفی قشر آنتورینال را کاهش داد، که اتصال اصلی به هیپوکامپ است و نقش مهمی در حافظه و درک زمان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا