سلامت خانواده

مصرف این غذا برای کاهش وزن مفید است

به گزارش خبرآنلاین، هویج یکی از مغذی ترین سبزیجاتی است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. مصرف منظم این سبزی در بهبود هضم غذا، تقویت عملکرد ایمنی بدن، نقش پیشگیرانه در برابر بروز بیماری های قلبی عروقی و همچنین در حفظ سلامت پوست موثر است.

به گزارش بهداشت نیوز، علاوه بر این خوردن هویج به علاقه مندان به رژیم های لاغری و تناسب اندام نیز توصیه می شود زیرا از مواد غذایی کم کالری محسوب می شود و یک فنجان هویج رنده شده تنها ۵۲ کیلو کالری دارد. بنابراین یک میان وعده مناسب است و حتی می توان از آن به صورت خام یا پخته در انواع غذاها و دسرها استفاده کرد.

هویج حاوی مقدار زیادی فیبر است که به افزایش احساس سیری و جلوگیری از ضعف بین وعده های غذایی کمک می کند. هویج را می توان یک غذای طبیعی ضد گرسنگی دانست که در کنار بهبود سیستم گوارش، فرد را از خوردن تنقلات مکرر باز می دارد. همچنین خوردن هویج عملکرد روده را تنظیم کرده و از یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر این فیبرهای محلول هویج برای حفظ قند خون مفید است. از این رو مصرف هویج به افراد دیابتی توصیه می شود تا در کنار سایر اصول کنترل بیماری، قند خون را به خوبی کنترل کنند.

هویج علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین A است که برای سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی ضروری است، به عنوان منبع غنی پتاسیم و منیزیم نیز شناخته شده است. پتاسیم برای تنظیم فشار خون و حفظ سلامت قلب ضروری است و منیزیم نیز در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تنظیم قند خون و تشکیل توده استخوانی نقش دارد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا