اخبار سلامت

مصدوم شدن سالانه 870000 ایرانی در تصادفات/ حدود 8000 مصدوم در بیمارستان فوت می کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، سعید کریمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در وزارت بهداشت درباره تعداد قربانیان حوادث رانندگی اظهار داشت: سالانه حدود 870 هزار قربانی رانندگی داریم. از این تعداد 20000 نفر می میرند. از این 20 هزار نفر، تقریبا نیمی از مردم به دلیل شدت حادثه در صحنه جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: حدود 6 تا 7 درصد از نیمی دیگر در راه فوت می کنند که نشان می دهد شدت حادثه زیاد بوده و 42 تا 43 درصد در بیمارستان جان خود را از دست می دهند و یک سوم آنها بلافاصله پس از ورود به بیمارستان احیا می شوند. ، که نشان دهنده وخامت اوضاع است. مجروح شده است

وی ادامه داد: مجموع مجروحان رانندگی فوتی در بیمارستان حدود 8000 نفر است. در واقع 99 درصد مجروحان رانندگی در بیمارستان ها درمان و ترخیص می شوند و تنها 1 درصد از مجروحان جان خود را از دست می دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه تاخیر در رسیدن اورژانس به بالین مصدومان ترافیکی به دلیل مسائلی مانند ترافیک یا نبود ایستگاه چه تاثیری بر میزان مرگ و میر دارد. مجروح؟” وی گفت: بر اساس شاخصی بر اساس شدت آسیب وارد شده به بیماران تحقیقی انجام دادیم. نتایج تحقیق نشان داد که مهمترین عامل در بقای مصدومان در تصادفات، شدت جراحت بوده است. در عین حال زمان ورود اضطراری مهم است، اما آمار زمان ورود اضطراری در ایران مطابق با آمار جهانی است. البته در برخی موارد ممکن است اورژانس در زمانی بیشتر از میانگین جهانی یا کشوری بر بالین بیمار حاضر شود که نمی توان آن را به همه ماموریت های اورژانسی تعمیم داد.

کریمی گفت: همیشه می گوییم پیشگیری بر درمان اولویت دارد. ما نباید بگذاریم 870 هزار نفر مجروح شوند و بعد برای درمان آنها تلاش کنیم. این موضوع به فرهنگ ترافیک و کیفیت خودرو نیز بستگی دارد. اکنون به ازای هر 100 هزار نفر، 21 نفر بر اثر تصادف در ایران جان خود را از دست می دهند و این رقم در کشوری مانند عربستان سعودی، 35 نفر در هر 100 هزار نفر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا