سلامت خانواده

مشکلات نقدینگی شرکت های تجهیزات پزشکی پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، علی جعفریان در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ایران، اظهار کرد: مراقبت های بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت است، بنابراین هر آنچه که به سلامت مربوط می شود نیز در حیطه کاری است. ماموریت و تعهد وزارت بهداشت. قرار داده شده است

وی با تاکید بر اهمیت ارتقا و ارتقای کیفیت ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور افزود: امروزه فناوری روز به عرصه سلامت نیز وارد شده و بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی را تحت پوشش قرار داده است.

مشاور عالی و معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: کمیت و کیفیت تجهیزات پزشکی در درمان موثر است، تجهیزات و ملزومات پزشکی باید با کیفیت و در دسترس باشد. با چه مشکلاتی مواجه شدیم؟

وی با بیان اینکه فناوری در حال پیشرفت است و باید همگام با تحولات جهانی باشیم، افزود: تجهیزات و ملزومات پزشکی از ارکان اصلی ارائه خدمات بهینه سلامت به مردم است و با وجود مشکلاتی مانند تحریم ها، اگر در این زمینه پیشرفت داشته باشیم و بتوانیم قادر به تولید محصولات با کیفیت بالا، مزیتی برای خود ایجاد کرده ایم.

جعفریان در خصوص صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل گفت: در حوزه صادرات ابتدا باید نیاز داخلی را تامین کنیم و سپس به فکر صادرات باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت هایی در کشور هستند که سال هاست نقش اساسی در تولید و عرضه محصولات پزشکی ایفا می کنند. این شرکت ها دارای چالش هایی مانند منابع مالی چه ارزی و چه ریالی هستند که آنها را در تامین مواد اولیه دچار مشکل می کند که باید تلاش کنیم. پیگیری و رفع آنها، وزیر بهداشت برای حل مشکلات ارزی و نقدینگی شرکت های تجهیزات پزشکی تلاش می کند تا این شرکت ها در زنجیره تولید و عرضه محصولات پزشکی با مشکل مواجه نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا