سلامت خانواده

مشکلات ارزی 44 هزار تومانی در چشم پزشکی/ وضعیت بد بانک چشم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو، محمود جاباروندوی صبح چهارشنبه در نشست خبری کنگره چشم پزشکی گفت: دسترسی به خدمات چشم پزشکی یکی از مهمترین ویژگی های نظام سلامت ایران است.

وی افزود: در ایران با ارزان ترین قیمت بهترین خدمات چشم پزشکی به هموطنان ارائه می شود.

جاباروند وی گفت: حدود 70 درصد خدمات چشم پزشکی در بخش خصوصی انجام می شود و متاسفانه افزایش نرخ ارز نیمایی، خرید تجهیزات چشمی را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: خرید تجهیزات چشم پزشکی با ارز 44 هزار تومانی امکان پذیر نیست.

جاباروند وی تاکید کرد: از رئیس جمهور تقاضا داریم که نرخ ارز را به همان 28 هزار و 500 برگرداند زیرا; تجهیزات رو به فرسوده شدن هستند و امکان خرید و تمدید تجهیزات با نرخ 44 هزار تومان وجود ندارد.

وی به جراحی های پیوند قرنیه در کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در زمینه تهیه بافت مورد نیاز بانک چشم با مشکل مواجه شدیم.

جاباروند وی گفت: روزی روزگاری بانک چشم ایران افتخار جهانیان بود اما اکنون بیماران در پیوند قرنیه با تاخیر مواجه می شوند.

دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران تاکید کرد: در واردات قرنیه مصنوعی هم مشکل داریم اما موفق شده ایم. م تا با تولید قرنیه مصنوعی نیازهای خود را برطرف کنیم.

در ادامه نشست خبری نوید فروشندگان نیل دبیر علمی کنگره گفت: توجه به هوش مصنوعی در چشم پزشکی از برنامه های کنگره امسال خواهد بود.

وی افزود: هوش مصنوعی می تواند به کارهای تشخیصی در چشم پزشکی کمک کند.

فروشندگان نیل وی به پیشرفت های علمی در زمینه چشم پزشکی اشاره کرد و گفت: استفاده از ژن درمانیکی از پیشرفت ها در زمینه چشم پزشکی است.

وی ارائه آخرین دستاوردها و یافته های چشم پزشکی جهان به همراه بررسی روش های رایج در تشخیص و درمان را از مهم ترین اهداف این کنگره اعلام کرد و افزود: در این کنگره سعی شده نقش برجسته ای در این زمینه وجود داشته باشد. هوش مصنوعی و تحولی که می تواند در سال های نه چندان دور در این زمینه رخ دهد. چشم پزشکی باید ایجاد و پرداخت شود.

سی و سومین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران از تاریخ 7 تا 10 آبان 1403 در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا