سلامت خانواده

مشاهده این علامت در بدن را جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، صنمبر صدیقی – فوق تخصص خون و سرطان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سارکوم ها سرطان های شایعی نیستند و تنها حدود یک درصد از سرطان های بدخیم را تشکیل می دهند.

صدیقی با اشاره به اینکه سرطان سارکوم استخوان و بافت های نرم مانند ماهیچه ها، بافت چربی، دیواره احشایی و بافت های عصبی را درگیر می کند و گاهی منشا بافت طبیعی خاصی در بدن ندارد، گفت: تومورهای بافت نرم اغلب خوش خیم و بدون آن هستند. دردناک هستند و از آنجایی که تومورهای بدخیم بافت نرم ناشایع هستند، برای مدت طولانی علائمی در بیمار ایجاد نمی کنند. در این راستا ممکن است فرصت های طلایی برای درمان از دست برود.

با توجه به او، مردم هیچ توده ای را نبینند و تصور کنند چون درد ندارد و لاغر نیستند مهم نیست و به آن توجه نکنند. به خصوص توده هایی که سریع رشد می کنند، حتی اگر علائمی ایجاد نکنند، نیاز به معاینه پزشکی دارند. زیرا اگر سارکوم دیر تشخیص داده شود، ممکن است امکان جراحی محدود و نجات اندام وجود نداشته باشد.

صدیقی افزود: از آنجایی که سارکوم ها تومورهای ناشایع هستند، نیاز به گروه های متخصص پزشکی برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا وجود دارد.

صدیقی با اشاره به ناشایع بودن سرطان های سارکوم گفت: در بسیاری از موارد درمان بر اساس هنر و تجربه و همچنین شواهد محدود از آزمایشات بالینی است. با توجه به پیچیدگی های تشخیص و درمان این تومورها، درمان بسیار مهم است و نیاز به کار گروهی دارد. بر این اساس، راه اندازی شبکه یا گروهی متشکل از پاتولوژیست ها، انکولوژیست ها و جراحان سرطان در مراکز دانشگاهی با قابلیت مشاوره و اطلاع رسانی به مراکز کوچک و شهرستان ها برای تشخیص به موقع و درمان صحیح این بیماری ضروری است.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا