سلامت خانواده

مزایای پیاده روی در فضای باز چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیاده روی در فضای باز فواید جسمی و روحی بسیاری دارد، این فعالیت بدنی به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت و چاقی کمک می کند، نتایج مطالعات نشان می دهد که تنها 30 دقیقه پیاده روی در طول مدت روز، می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد، همچنین پیاده روی می تواند عضلات مختلف را درگیر کند و قدرت عضلانی را افزایش دهد، ما به بررسی سایر مزایای پیاده روی در فضای باز ادامه خواهیم داد:

استرس و اضطراب را کاهش دهید

پیاده روی در فضای باز فواید مختلفی برای سلامت روان دارد، از جمله از بین بردن افکار منفی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های روانی، نتایج مطالعات نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت می تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. طراوت، نور خورشید و محیط سبز می تواند خلق و خو را تقویت کند و احساس آرامش را تقویت کند.

بهبود کیفیت خواب

پیاده روی در فضای باز می تواند به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن کمک کند، افرادی که زمان بیشتری را در خارج از منزل می گذرانند کیفیت خواب بهتری دارند و بی خوابی کمتری دارند. علاوه بر این، افرادی که در فضای باز پیاده روی می کنند، شب ها عمیق تر می خوابند.

افزایش خلاقیت

نتایج مطالعات نشان می دهد که پیاده روی می تواند میزان خلاقیت را تا 60 درصد افزایش دهد، به طوری که اگر درگیر مشکل خاصی هستید، پیاده روی در پارک می تواند به شما در دریافت ایده درست کمک کند.

ارتباط اجتماعی

پیاده روی در فضای باز می تواند ارتباطات اجتماعی را تقویت کند، پیوستن به یک گروه پیاده روی یا پیاده روی با دوستان یا اعضای خانواده فرصتی برای معاشرت و ایجاد روابط فراهم می کند.

روند کاهش وزن را بهبود بخشید

پیاده روی در فضای باز یک راه ساده و در عین حال موثر برای کاهش وزن است، انرژی صرف شده در حین پیاده روی می تواند به سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن کمک کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که پیاده روی در فضای باز با بهبود سلامت جسمانی و کاهش وزن مرتبط است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاده روی در فضای باز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، تحقیقات نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت و انجام فعالیت های بدنی متوسط ​​مانند پیاده روی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، تحقیقات نشان می دهد که طبیعت می تواند استرس را کاهش دهد و با عفونت ها و بیماری ها مبارزه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا