اخبار سلامت

مزاحمت 46000 باره از یک خط تلفن برای اورژانس

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، جعفر میادفر; رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تماس های اورژانس 115 و علت عدم برخورد قاطع با این اقدامات، گفت: گاهی می بینیم که برخی افراد به کذب برخورد می کنند. علائم حمله قلبی را به اورژانس گزارش دهید.” طوری می کنند که نیروهای اورژانس به محل اعزام شوند. وقتی سربازان می رسند متوجه می شوند که گزارش دروغ است و فرد فقط از آنها می خواهد داروی خاصی را تزریق کنند یا خدمات پزشکی غیرضروری دریافت کنند. متاسفانه هیچ مکانیزم بازدارنده ای برای مقابله با اخبار مزاحم و کذب نداریم.

در ادامه بابک یکتاپرست؛ سخنگوی اورژانس کشور همچنین گفت: دو سال است که موضوع مزاحمت تلفنی را پیگیری می کنیم. در حال حاضر، 10 درصد از تماس‌های 911 آزار و اذیت است که معادل دو میلیون تماس در سال است که یا تماس‌های شوخی‌ای است که توسط گروهی از کودکان انجام می‌شود یا در برخی موارد آزار و اذیت بزرگسالان همراه با آزار و اذیت کلامی است. نامناسب است. همچنین، تماس های نادرست وجود دارد. یعنی گاهی اوقات مردم زنگ می زنند و علائم سکته را گزارش می کنند و نیروهای ما با رسیدن به محل متوجه می شوند که این گزارش ها کذب بوده است.

وی افزود: پیگیری های انجام شده جزئی و در برخی موارد موثر بوده است. به عنوان مثال 16 خط تلفن در استان تهران مسدود شده است اما این اقدام پاسخگو نبود زیرا مردم می توانند از خطوط دیگر تماس بگیرند. در مشهد مزاحم تلفنی به یک سال خدمت اجباری در مراکز اورژانس محکوم شد.

یکتاپرست در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر عدم برخورد قاطع اورژانس با این مزاحمان، تصریح کرد: اولین مشکل تعداد موارد زیاد است. قوه قضائیه می گوید برای هر پرونده باید پرونده جداگانه تشکیل و پیگیری شود. در تهران 4000 پرونده مزاحمت تلفنی داریم و فرصت رسیدگی به این تعداد پرونده جداگانه را نداریم. به عنوان مثال در نیمه دوم سال 1402 تنها از یک خط تلفن 46000 تماس برقرار شده که نشان می دهد این فرد دارای مشکلات روحی و روانی است.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا