سلامت خانواده

مرگ میلیون ها نفر در جهان بر اثر مقاومت میکروبی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، آزیتا نبی زاده گفت: آنتی بیوتیک ها گروهی از داروها هستند که باکتری ها را از بین می برند و یا رشد آنها را متوقف می کنند و از این طریق به کنترل عفونت در بدن و نجات جان میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک می کنند. . اما به همان اندازه که این داروها در درمان مفید هستند، استفاده نادرست از آنها عواقب جدی در پی خواهد داشت.

وی افزود: پدیده مقاومت میکروبی زمانی رخ می دهد که میکروب ها به درمان های ضد میکروبی که برای از بین بردن آنها طراحی شده اند مقاوم شده و به رشد خود ادامه دهند.

رئیس گروه ارزیابی و مدیریت و مطالعات اقتصادی فناوری سلامت با تاکید بر اینکه مقاومت دارویی یکی از مهمترین معضلات درمان است، تصریح کرد: مقاومت میکروبی تهدیدی جدی برای سلامت عمومی جهانی است که باعث مرگ میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است. جهان ضد میکروبیداروهای ضد ویروسی، ضد انگلی، ضد قارچی و آنتی بیوتیکی.

وی ادامه داد: مقاومت دارویی معمولا در طول زمان و به دلیل تغییرات ژنتیکی اتفاق می افتد. ارگانیسم های مقاوم به درمان ضد میکروبی در افراد، حیوانات، غذا، گیاهان و محیط (در آب، خاک و هوا) یافت می شوند و می توانند از فردی به فرد دیگر یا از حیوان به انسان منتقل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا