سلامت خانواده

مرگ زودرس در زنان با این رژیم کاهش می یابد

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، بررسی ها نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای خطر مرگ زودرس در زنان کاهش می دهد.

برای زنانی که می خواهند بیشتر عمر کنند، مطالعه ما می گوید مراقب رژیم غذایی خود باشید! دکتر سامیا مورا، نویسنده ارشد این مطالعه از بیمارستان زنان و بریگام در بوستون گفت.

وی در ادامه افزود: خبر خوب این است که پیروی از الگوی غذایی مدیترانه ای می تواند منجر به کاهش حدود یک چهارم خطر مرگ در بیش از 25 سال شود.

رژیم غذایی مدیترانه ای مدت هاست که در لیست سالم ترین رژیم های غذایی قرار گرفته است متخصصان تغذیه قرار می گیرند.

این رژیم به شدت به گیاهان (آجیل، دانه ها، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات) متکی است و منبع اصلی چربی آن روغن زیتون است.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند مقادیر متوسطی از ماهی، مرغ، لبنیات و تخم مرغ مصرف می کنند و از گوشت قرمز، غذاهای شیرین و غذاهای فرآوری شده پرهیز می کنند.

مطالعه جدید نتایج سلامتی را در طی 25 سال در میان گروهی متشکل از 25000 شرکت کننده در مطالعه سلامت زنان دنبال کرد.

همه زنان در این مطالعه در هنگام ثبت نام سالم بودند.

علاوه بر کاهش خطر مرگ در طول دوره مطالعه برای زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند، تقریباً یک چهارم کاهش یافت، این مطالعه همچنین کاهش مرگ و میر مربوط به بیماری قلبی یا سرطان را نشان داد.

تیم تحقیقاتی دریافت که در مقایسه با زنانی که از این رژیم غذایی پیروی نمی کردند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند 17 درصد کمتر و خطر ابتلا به سرطان کشنده 20 درصد کمتر بود.

محققان عوامل متابولیک و سایر مسائلی که ممکن است باعث این اثر شوند را بررسی کردند.

به گفته نویسندگان، تغییرات سالم در بیومارکرهای متابولیسم، التهاب، مقاومت به انسولین و موارد دیگر همگی در میان زنانی که رژیم مدیترانه ای را اتخاذ کرده بودند مشاهده شد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا