اخبار سلامت

مردم در روزهای پایانی سال “خون” اهدا کنند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، شهرام میرزایی با اشاره به تقارن رویدادهای تقویمی و هوای ناپایدار گفت: هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش مشغله مردم، شاهد کاهش تعداد اهداکنندگان در مراکز اهدای خون هستیم.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون سردی هوا و بارندگی و شیوع بیماری های فصلی را یکی دیگر از دلایل کاهش مراجعات مردم برشمرد و تصریح کرد: هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم میزان … مصرف خون در مراکز درمانی افزایش می یابد زیرا بسیاری از افراد ترجیح می دهند ایام نوروز را به گذراندن دوران نقاهت خود اختصاص دهند یا قبل از این ایام عمل جراحی انجام دهند.

میرزایی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همزمان با ورود به تعطیلات نوروزی، از وضعیت ذخایر به شرط کاهش مراجعات ابراز نگرانی کرد. در نظر داشته باشید که خانواده ها ممکن است این روزهای خوب را در مراکز درمانی سپری کنند یا به دلیل کمبود خون کافی برای درمان عزیزانشان شرایط سخت تری را تجربه کنند.

وی ضمن تشکر از اهداکنندگانی که همواره از بیماران نیازمند به خون حمایت و همراهی کرده اند و در کنار سازمان انتقال خون، از همه مردم کشورمان خواست اهدای خون را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند چرا که یک نوبت خون آنها اهدا می تواند یک تعطیلات سلامتی باشد. برای سه خانواده مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا