سلامت خانواده

مردان و زنان در وعده صبحانه چه غذاهایی بخورند؟ – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شمابر اساس مدل‌سازی کامپیوتری مورد استفاده در این مطالعه، در حالی که زنان چربی بیشتری نسبت به مردان ذخیره می‌کنند، برای انرژی سریع‌تر آن را می‌سوزانند.

بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه واترلو در کانادا، بهترین نوع صبحانه برای مردان و زنان دو وعده صبحانه است. منو بسیار متفاوت است.

این مطالعه نشان می دهد که برای سطوح بهینه انرژی و سلامتی، متابولیسم مردان ممکن است به بهترین وجه به یک صبحانه غنی از کربوهیدرات پاسخ دهد، در حالی که زنان ممکن است پس از بیدار شدن از خواب از یک وعده غذایی پرچرب بیشتر سود ببرند.

انتخاب غذاهای مناسب برای متابولیسم نیز ممکن است به کاهش و حفظ وزن شما کمک کند.

متابولیسم به مجموعه پیچیده ای از فرآیندهای شیمیایی در بدن اطلاق می شود که از طریق آن مواد مغذی به انرژی تبدیل می شوند، رشد اتفاق می افتد و آسیب سلولی ترمیم می شود.

این مطالعه بر اساس یک مدل ریاضی توسعه یافته توسط محققان است که به آنها اجازه می دهد تا تأثیر انتخاب های مختلف رژیم غذایی بر متابولیسم مردان و زنان را شبیه سازی کنند.

هدف این مدل پر کردن شکاف‌های موجود در دانش موجود در مورد تفاوت‌های بین روش‌های پردازش چربی توسط مردان و زنان بود. تحقیقات پزشکی از لحاظ تاریخی بر سلامت مردان متمرکز بوده است، بنابراین اطلاعات کمتری در مورد چگونگی تأثیر غذاها بر متابولیسم زنان در دسترس است.

با استفاده از این مدل، محققان توانستند نتایج رژیم غذایی را برای زنان شبیه سازی کنند، به ویژه در مواردی که اطلاعات بالینی وجود نداشت.

تغذیه انسان در درجه اول از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها تشکیل شده است. به جای ترجیح مردان برای متابولیسم کربوهیدرات، زنان بیشتر به متابولیسم لیپید (اسیدهای چرب) متکی هستند.

انتخاب صبحانه های غنی از کربوهیدرات که دارای درشت مغذی های متعادل و حاوی فیبر محلول هستند می تواند برای مردان مفید باشد. اینها می توانند شامل غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، الف اسموتی متعادل، یا یک کاسه توت، آجیل و ماست.

برای زنان، چربی‌های مفید برای قلب که سرشار از چربی‌های غیراشباع هستند توصیه می‌شود. این غذاها می توانند شامل موارد زیر باشند: پودینگ کوهاملت تخم مرغ یا پنیر با تخم کتان و سیب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا