بهداشت و درمان

مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بهرام عین اللهی از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز عمومی دندانپزشکی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که مراکز عمومی دندانپزشکی در دو یا سه شیفت کاری در طول شبانه روز فعالیت کنند، تصریح کرد: یکی از راه های تقویت خدمات دندانپزشکی افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است. حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی باشید. ما به گونه ای هستیم که دندانپزشکان با استفاده از امکانات بخش دولتی خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه دهند.

عین اللهی حضور در جمع مردم و دیدار چهره به چهره آنها را از برنامه های وزارت بهداشت در دولت برشمرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز روابط عمومی وزارت بهداشت راه اندازی شده است. تا به مشکلات مردم رسیدگی کند و آنها را با مشکلات مردم آشنا کند. و تصمیماتی برای رفع کاستی ها گرفته می شود.

وزیر بهداشت مشکل اصلی مردم این منطقه از تهران را بیمه اتباع خارجی بدون شناسنامه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: داروخانه های زیادی در این منطقه فعال هستند. اما نیاز به تقویت خدمات دارویی و داروخانه های مرجع مانند 22 آبان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد. البته بخشی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می شود.

عین اللهی در خصوص دسترسی به برخی داروها برای بیماران خاص نیز گفت: داروها دو دسته هستند. برخی از آنها درمانی و برخی دیگر نگهداری هستند. متاسفانه برخی از بیماری های ژنتیکی دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر نگهدارنده است. خوشبختانه شرکت های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می کنند. اما برخی بیماران بر مصرف داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع تخصصی است و نظر پزشکان متخصص را می طلبد، اما آنچه مسلم است نه تنها در کشور، بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه تقاضا برای این دارو وجود دارد. داروهای تولید شده در شرکت های دانش بنیان ایرانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا