مراکز اهدای خون تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمدرضا مهدی زاده گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراکز اهدای خون استان تهران آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی و داوطلبان اهدای خون است.
وی افزود: پایگاه اهدای خون وصل شیرازی در روز تاسوعا از ساعت 8 صبح تا 24 و در روز عاشورا از ساعت 7 صبح تا 24 فعال است. مدیر کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: پایگاه های اهدای خون ستاری، شهرری و تهرانپارس نیز در روز تاسوعا از ساعت 15 تا 24 و در روز عاشورا از ساعت 7 تا 15 پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.
دکتر مهدی زاده با اشاره به اهمیت اهدای پلاکت برای بیماران نیازمند تصریح کرد: واحد اهدای پلاکت (فرزیس) مرکز وصل در روز تاسوعا از ساعت 9 الی 24 و روز عاشورا از ساعت 8 الی 15 آماده پذیرش داوطلبان خواهد بود.
وی با بیان اینکه کمپین «نذر اهدای خون» از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت ماندگاری خون و برخی فرآورده های خونی، تامین ذخایر خون نیازمند مشارکت مستمر مردم است.
وی تاکید کرد. لذا از شهروندان نوع دوست تقاضا داریم اهدای خون را تنها به ایام تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و در ماه های محرم و صفر با حضور در مراکز اهدای خون به نذر حسینی خود برای حفظ جان بیماران ادا کنند.



