بهداشت و درمان

مراقب تزریق ژل و فیلرهای تقلبی و قاچاق باشید

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت سلامت جو، جواد شمسایی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف برخی پرکننده ها غیرمجاز در سال های اخیر بر لزوم توجه ویژه به اصالت ژل های تزریقی تاکید کرد.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد افزایش استفاده از فیلرهای تقلبی و قاچاق در کشور هستیم. اغلب این محصولات نه تنها کارایی لازم را ندارند، بلکه به دلیل نامشخص بودن منبع عرضه و نحوه نگهداری از آنها می توانند عوارض بسیار خطرناکی از جمله عفونت، حساسیت، بدشکلی دائمی صورت و حتی نابینایی ایجاد کنند.

رئیس معاونت داروسازی سازمان غذا و دارو استفاده از فیلرهای مجاز و با کیفیت را یکی از مهم ترین راه های اطمینان از سلامت این فرآورده ها دانست و تصریح کرد: پزشکان باید قبل از تزریق فیلر، اصالت فرآورده را به دقت بررسی کنند. . از شرکت های پخش مجاز خرید کنید.

شمسایی در ادامه به برخی از عوارض استفاده از فیلرهای تقلبی اشاره کرد و افزود: ورود باکتری به محل تزریق و ایجاد عفونت های شدید، حساسیت، واکنش های آلرژیک شدید به مواد پرکننده، بدشکلی دائمی صورت، برآمدگی، فرورفتگی و تغییر در تقارن صورت کوری (در صورت تزریق فیلر به رگ های خونی اطراف چشم)، لخته شدن خون و … می تواند از عوارض احتمالی استفاده از محصولات تقلبی باشد.

وی توصیه کرد: افراد برای تزریق فیلر یا ژل به کلینیک ها و مطب های معتبر زیر نظر پزشک متخصص مراجعه کنند و همچنین از پزشک خود بخواهند که اصالت محصول را به آنها نشان دهد و برچسب اصالت آن را بررسی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا