سلامت خانواده

مراقب باشید در درازمدت به ویروس کرونا مبتلا نشوید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسون خالص، محققان دریافتند که افرادی که علائم افراد مبتلا به کووید طولانی مدت دو برابر بیشتر احتمال دارد که پروتئین SARS-CoV-2 در خون خود داشته باشند که نشان دهنده عفونت مداوم است.

محققان گزارش دادند که در مجموع، بیش از 4 نفر از هر 10 بیمار دارای علائم هستند چندگانه کوویدهای طولانی مدت چنین شواهدی از عفونت مداوم دارند.

«زوئی سوانک“، محقق ارشد و محقق فوق دکتری در بیمارستان زنان و بریگام او در بوستون گفت: “این یافته می تواند راه را برای درمان موثر کووید طولانی مدت در برخی افراد هموار کند.”

سوانک این بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر بتوانیم زیرمجموعه‌ای از افرادی را شناسایی کنیم که به دلیل وجود ویروس در بدنشان علائم ویروسی پایدار دارند، ممکن است بتوانیم آنها را با داروهای ضد ویروسی درمان کنیم تا علائم آنها را کاهش دهیم.

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۵۰۰ نمونه خون جمع آوری کنید از حدود 700 بیمار کرونا تجزیه و تحلیل آنها انجام دادند

محققان دریافتند بیمارانی که علائم طولانی‌مدت کووید را گزارش کرده‌اند که بر قلب، ریه‌ها، مغز و ماهیچه‌هایشان تأثیر می‌گذارد، دو برابر بیشتر احتمال دارد که ماه‌ها پس از عفونت اولیه همچنان پروتئین‌های ویروس کرونا در خونشان در گردش باشد.

به گفته محققان، حدود 43 درصد از افراد مبتلا به علائم طولانی مدت کووید، که حداقل سه سیستم اصلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند، برای حضور این پروتئین های ویروسی مثبت بودند. در حالی که تنها 21 درصد از افراد بدون علائم کووید طولانی مدت این پروتئین ها را داشتند.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که بیش از نیمی از بیماران مبتلا به عفونت طولانی مدت کووید مستمر ندارند

“دیوید والتیکی از محققان تیم مطالعه گفت: این یافته نشان می دهد که احتمالا بیش از یک علت علت کووید طولانی مدت است. به عنوان مثال، یکی دیگر از دلایل احتمالی طولانی مدت علائم کووید می‌تواند این باشد که ویروس به سیستم ایمنی آسیب می‌زند و باعث می‌شود که اختلال عملکرد سیستم ایمنی پس از پاکسازی ویروس ادامه یابد.»

به گفته محققان، این تصور که ویروس می تواند در بدن باقی بماند و همچنان علائم ایجاد کند، منحصر به کووید نیست.

سوانک اشاره به ویروس ها ابولا و زیکا مثلاً گفت: «ویروس سلام برخی دیگر نیز با سندرم های پس از بیماری مرتبط هستند.”

اکنون محققان در حال انجام مطالعات بعدی برای درک بهتر اینکه آیا عفونت مداوم باعث طولانی شدن علائم کووید در برخی افراد می شود یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا