اخبار سلامت

مدت زمان رسیدن آمبولانس ها در تهران به 15 دقیقه رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمداسماعیل توکلی امروز در نشست خبری سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به اقدامات و پیگیری های ویژه رئیس جمهور فقید در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، اظهار داشت: اورژانس پیش بیمارستانی در حال انجام است. در دولت سیزدهم، مثبت ترین اتفاقات در اورژانس پیش بیمارستانی افتاد و شخص رئیس جمهور، رئیس جمهور به گونه ای پیگیر امور اورژانس بود که برای اولین بار در این دولت مجوز خرید 3000 دستگاه آمبولانس دریافت کردیم. و در دولت سیزدهم یک درصد از منابع فروش خودرو و موتورسیکلت به نوسازی ناوگان اضطراری اختصاص یافت.

وی افزود: اگر امروز در حوزه اورژانس به دستاوردی رسیدیم به خاطر حمایت های این شهید بزرگوار بود. رئیس جمهور تاکید کرد: اورژانس باید در مناطق محروم توسعه یابد و امروز در مناطق محروم استان تهران مانند شهر تهران خدمات اورژانس ارائه می شود.

توکلی درباره مدت زمان رسیدن آمبولانس به بالین بیمار گفت: برای اولین بار زمان رسیدن آمبولانس به کلانشهر تهران به 15 دقیقه و زمان رسیدن با موتورلنس به 9 دقیقه کاهش یافته است. در حالی که در سال های گذشته زمان رسیدن آمبولانس 24 تا 25 دقیقه بود. .

رئیس سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: 260 دستگاه موتورلنس در شهر تهران در حال سرویس دهی هستند که تعداد آنها در ابتدای کار دولت 160 دستگاه بود.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته یک میلیون و 200 هزار ماموریت توسط اورژانس استان تهران انجام شده است، گفت: در این مدت 2 میلیون و 600 هزار تماس مردمی ثبت شده است. بیشترین حجم تماس های کشور مربوط به تهران است و مردم روزانه بیش از 11 هزار تماس با اورژانس استان تهران دارند.

توکلی اضافه کرد: با کمک رسانه و فرهنگ سازی مزاحمت های تلفنی که هر روز رقم قابل توجهی بود 50 درصد کاهش پیدا کرده است، البته همچنان آمار مزاحمت ها زیاد است و روزانه 700 مورد مزاحمت تلفنی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا