اخبار سلامت

مخالفت کشورهای جهان با پیمان جهانی مبارزه با پاندمی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، وزرای 194 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت در مجمع جهانی بهداشت به دنبال پایان دادن به مذاکرات بیش از دو ساله بر سر قوانین جدید برای مقابله با همه گیرها بودند. پس از دو سال مذاکره، 194 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی نتوانستند به توافقی بین‌المللی با هدف آماده‌سازی برای همه‌گیری‌های آینده دست یابند.

هدف از این مذاکرات جلوگیری از بروز بحران و هرج و مرج در جهان بود، مشابه آنچه در زمان همه گیری ویروس کرونا رخ داد. این معاهده به دنبال تضمین دسترسی همه کشورها به داروها و واکسن‌های ضروری در صورت بروز همه‌گیری‌های آینده بود، اما بحث‌های شدید بین کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی (WHO) بر سر دستیابی به یک توافق بین‌المللی برای مبارزه با همه‌گیری‌ها به پایان رسید. آینده بدون اجماع به پایان رسید. .

از جمله موضوعات کلیدی که هنوز بین کشورهای عضو WHO اختلاف نظر وجود دارد، این است که تا چه حد داروها یا واکسن های ضروری باید به صورت رایگان یا با هزینه کم در اختیار کشورهای فقیرتر قرار گیرند.

منتقدان با این معاهده مخالف هستند زیرا می گویند سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد مقرراتی مانند واکسیناسیون و قرنطینه را در صورت شیوع بیماری همه گیر وضع کند.

تدروس آدهانوم گبریسوس; مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی گفت: آرزوی همه ما این است که بتوانیم به موقع برای این مجمع سلامت بر سر توافق به توافق برسیم و از خط پایان عبور کنیم.

لارنس گاستین؛ یک استاد حقوق در واشنگتن دی سی که در این گفتگوها شرکت کرده بود نیز به رویترز گفت که نتیجه این کار “کناره گیری شرم آور از رهبری سیاسی” بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا