اخبار سلامت

“محمدرضا ظفرقندی” وزیر پیشنهادی بهداشت کیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، وزارت بهداشت به عنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور که سیاست های آن تأثیر مستقیمی بر زندگی و سلامت مردم دارد، همواره مورد توجه جدی دولت های مختلف بوده است.

شیوع ویروس کرونا در سال های گذشته از یک سو توجه مردم و مسئولان را به وظایف خطیر این وزارتخانه در تامین سلامت جامعه افزایش داده است و از سوی دیگر به دلیل تاثیرات محسوس سیاست های بهداشتی بر زندگی مردم، اقشار مختلف جامعه، نتایج تصمیمات متولیان بهداشت و درمان کشور بیش از سایر حوزه ها نسبت به زندگی خود احساس می کنند و شاید این حساسیت ها مسیر سختی را برای کسب رای در پیش رو داشته باشد. اعتماد مجلس

از ابتدای آغاز به کار مسعود مزیکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم، مانند سایر وزرا، کارگروهی متشکل از تعدادی از اهالی دانشگاهی و سیاسی و مسئولان سابق حوزه بهداشت و درمان کشور برای انتخاب رشته تشکیل شد. وزیر بهداشت و از همان ابتدا با توجه به ترکیب اعضا در این کارگروه نام محمدرضا ظفرقندی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت مطرح شد. البته در این میان نام برخی دیگر از پزشکان نزدیک به جریان اصلاحات نیز به گوش می رسید اما در نهایت امروز محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شد. تبدیل شد.

محمدرضا ظفرکندی کیست؟

ظفرکندی که در میان جامعه پزشکی به عنوان یکی از فعالان اصلاح طلب شناخته می شود، متولد فروردین 1337 در محله سرچشمه تهران، جراح عمومی و فلوشیپ جراحی عروق و تروما و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

در سال 1355 پس از تحصیل در مدرسه علوی و شرکت در کنکور، در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال 1363 از رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شد و سپس در رشته تخصصی جراحی ادامه تحصیل داد و فلوشیپ دریافت کرد. 1370. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جراحی عروق و تروما را آغاز کرد.

نگاهی به سایر سوابق محمدرضا ظفرقندی نشان می دهد که وی طی سال های 1376 تا 1384 دبیر هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران، از سال 1379 تا 1383 عضویت در شورای عالی نظام پزشکی بوده است. سازمان از سال 1396 تا 1397 رئیس شورای عالی نظام پزشکی و از سال 1396 تا 1400 رئیس انجمن علمی تروما ایران بوده است. وی همچنین از سال ۱۳۷۷ رئیس انجمن جراحی عروق ایران بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا