علمی و فناوری

محدودیت فیس بوک واینستاگرام در نیویورک برای محفاظت از نوجوانان

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)پلتفرم‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به دلیل ماهیت اعتیادآور و تأثیری که بر جوانان دارند، با انتقادات زیادی مواجه شده‌اند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، قانون مذکور همچنین با هدف منع شبکه های اجتماعی از ارائه خودکار محتوا به خردسالان ارائه شده است.

این لایحه که هنوز نهایی نشده اما قرار است در هفته جاری به رای گذاشته شود، شبکه های اجتماعی اجازه نمی دهد شب ها بدون رضایت والدین برای افراد زیر سن قانونی اعلان ارسال کنند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک در ماه فوریه اعلام کرد که از شرکت‌های رسانه‌ای از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام (متعلق به Meta Platforms) به دلیل دامن زدن به بحران جوانان شکایت کرده است.

در ماه مارس، فرماندار فلوریدا لایحه‌ای را امضا کرد که کودکان زیر 14 سال را از استفاده از شبکه‌های اجتماعی منع می‌کند و همچنین کودکان 14 و 15 ساله را ملزم می‌کند با رضایت والدین از این پلتفرم‌ها استفاده کنند. چنین اقدامی از نوجوانان در برابر خطرات آنلاین برای سلامت روان آنها محافظت می کند.

از سوی دیگر، یوتا اولین ایالت آمریکا بود که در مارس سال گذشته قوانینی را برای دسترسی کودکان به شبکه های اجتماعی وضع کرد. پس از آن، ایالت های آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو و تگزاس نیز قوانین مشابهی را وضع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا