سلامت خانواده

متهم درجه یک به بیماری قلبی

به گزارش خبرآنلاین، صادق شکری خاطرنشان کرد: اگر سردی یا رطوبت غیرطبیعی بر مزاج دل غلبه کند; بخش مهمی از فرآیند تولید و ارسال پیام برای ایجاد و تنظیم کار طبیعی بدن و توزیع هوشمند گرما و انرژی مختل می شود، بنابراین اگر رطوبت اندام آن به صورت ناسالم افزایش یابد، فرآیندهای یاد شده آسیب می بیند و بار سنگینی به بار می آورد. قلب باید کاهش یابد

ایسنا در خبری نوشت: وی اظهار کرد: افرادی که رژیم غذایی سالم دارند، تغییرات غیرطبیعی کمی در قلب و عروق خونی خود دارند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. وی تصریح کرد: میوه ها، سبزیجات، فیبر، غلات، مواد غذایی با تاثیر کم بر قند خون مانند برخی از غذاهای دریایی، نخود و فلافل خانگی، خورش و سوپ سبزیجات، سوپ های بدون چربی و سبزیجات و مصرف مناسب چربی های غیراشباع مانند روغن زیتون، اسیدهای چرب. امگا 3 (از ماهی یا گیاهان) به جای اسیدهای چرب ترانس یا چربی های اشباع، اجزای یک رژیم غذایی سالم هستند.

یکی از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایران و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس شواهد علمی اظهار داشت: کسانی که از رژیم های غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها استفاده می کنند کمتر در معرض بیماری های قلبی عروقی هستند. این افراد کمتر گوشت و چربی اشباع شده را زیاد مصرف می کنند.

وی آنتی اکسیدان هایی که در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود را جزئی از رژیم غذایی سالم دانست و اظهار داشت: مصرف مداوم آنها به صورت دارویی نیازمند مطالعات بیشتر برای پیشگیری است.

عضو هیأت علمی پزشکی ایرانی و پیوسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هر غذایی که از نظر طب ایرانی ملایم و معتدل نباشد در برخی مواقع سلامت قلب را به خطر می اندازد، گفت: وی بیان کرد: فست فودها مانند سوسیس و کالباس، سوسیس و کالباس، غذاها و نوشیدنی های صنعتی، غذاهای مانده و منجمد، مصرف بی رویه قارچ، کشک و پنیر کهنه، نان و غذاهای تخمیر شده و پخته شده نامناسب از این قبیل غذاها هستند و جزو غذاهای «کیمیا فاسد» محسوب می شوند. ذکر شده است که مواد بیولوژیکی حاصل (مخلوط) نامتعادل است.

شکری برخی از مواد غذایی را تنظیم کننده خون رسانی و تقویت و هماهنگ کننده عملکرد محور مغز و قلب و سایر اعضا و محورهای بدن دانست و گفت: این گروه از فرآورده های طبیعی دل نشین (تنظیم کننده و تقویت کننده مزاج قلب) است. و عملکرد). گل صد تومانی، گلابی، گلاب، زعفران، دارچین، هل، تخم گشنیز، زالزالک، بادام، فندق و بیدمشک از این جمله هستند. مربا، خورش، عرقیات، چاشنی و… راه های آشنا و دلپذیری وجود دارد که حکیمان این غذاها/داروهای طبیعی را وارد چرخه روزانه تغذیه بیمار و خانواده می کنند.

وی برخی غذاها از جمله آب انگور، کباب گوسفند، آش ماهیچه گوسفند، زرده تخم مرغ عسلی، زیتون و سیب را مقوی عضله قلب دانست.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا