سلامت خانواده

متقاضیان دارای سه فرزند برای واگذاری زمین به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای قانون جمعیت جوانان یکی از برنامه های دولت برای جوان سازی کشور است. دولت در قالب طرح های تشویقی زمینه های افزایش جمعیت را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از طرح های تشویقی در این زمینه اعطای زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانواده هایی با شرایط خاص مانند داشتن سه یا چهار فرزند است.

بر اساس بند «ح» تبصره 11 قانون بودجه سال 1402، وزارت راه و شهرسازی موظف شد به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا یک واحد مسکونی برای رایگان در سال 1402 در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده. و جوانان جمعیت را به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهند. این طرح در دو زیرمجموعه اعلام شده است. یکی مربوط به خانواده های سه فرزندی است که فرزند سومشان بعد از 24 آبان 1400 فرزند سوم یا بیشتر شده است و قانون بعدی که سال گذشته تصویب شد شامل خانواده های چهار فرزند زیر 20 سال می شود.

خانواده های دارای فرزند سوم به سامانه تمن مراجعه کنند

بر اساس این گزارش، هنوز بسیاری از خانواده ها از نحوه و نحوه دریافت این زمین ها و حتی نحوه ثبت این زمین ها اطلاعی ندارند. خبرنگاران جوان با بیان اینکه متقاضیان دارای 4 فرزند زیر 20 سال به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند، گفتند: جوان بودن جمعیت یک ضرورت بود که از همان زمان مورد تاکید مقام معظم رهبری بود. آغاز دهه 90 در این راستا دولت ابزاری برای این ضرورت فراهم کرد.

وی واگذاری زمین بلاعوض به مشمولان را یکی از ابزارهای تشویقی در اجرای قانون جوانان جمعیت عنوان کرد و گفت: برای ایجاد تحولات چشمگیر در کشور نیازمند جمعیت جوان هستیم و جمعیت جوان در هر کشوری. اسباب و پیش نیازهای پیشرفت آن کشور را می آورد و ضامن است». قدرت و اقتدار آن کشور است.

ملکی با اشاره به اینکه تغییرات جمعیتی در دنیای اطراف ما بر نظام اجتماعی و اقتصادی ما تأثیر می گذارد، گفت: دولت های گذشته از این موضوع غافل بودند و در گذشته کمتر به این موضوع پرداخته می شد. دولت سیزدهم با نگاه به آینده و امنیت کشور این طرح را با جدیت دنبال کرد و آن را به عنوان یک طرح اساسی و اولویت دار مطرح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات این طرح واگذاری زمین به خانوارهای واجد شرایط است، تصریح کرد: در ابتدای ابلاغ این قانون مقدمات اجرای آن فراهم نبود اما با با اراده دولت و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه تا پایان سال گذشته 70 هزار نفر از مشمولان مشمول این طرح زمین های خود را دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن میانگین ارزش این زمین ها را حداقل 70 هزار میلیارد تومان برآورد می کند. وی گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی علاوه بر جانمایی، تصویب در کارگروه‌های تخصصی و آماده‌سازی این اراضی برای دولت، معتقدیم با جان و دل و به عنوان یک وظیفه و نه صرفاً آن را پیگیری کردیم تا همه موضوعات این قانون دریافت زمین رایگان

ارسلان مالکی از طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن در کشور یاد کرد و اظهار داشت: در این طرح اقدامات بزرگ و بی سابقه ای انجام شده است. در طرح نهضت ملی مسکن بیش از 45 هزار هکتار یعنی بیش از 6 برابر طرح مسکن مهر زمین پیش بینی شده است و بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور در حال اجراست.

واگذاری زمین یک میلیارد تومانی به خانواده های سه فرزند

بر اساس این گزارش ارزش ریالی این زمین ها همچنان برای بسیاری از خانواده ها جای سوال دارد و در همین زمینه تقی رضایی معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از شرایط واگذاری آن خبر داد. از اراضی قانون جوانان جمعیت: طبق ماده 4 این قانون، اراضی در شهرهای زیر 500000 نفر واگذار می شود. نرخ باروری این شهرها باید طبق قانون باشد، در این زمینه سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه ای را فراهم کرده و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قیمت زمین را طبق نامه تعیین کرده است. اعلام کرد.

وی درباره قیمت زمین ها افزود: بر اساس بخشنامه، ارزش زمین های در نظر گرفته شده برای خانوارهای مشمول طرح جوانان جمعیت یک میلیارد و 172 میلیون تومان است. تحویل داده می شود

رضایی همچنین تصریح کرد: فقط هزینه های آماده سازی شامل آموزش، جدول گذاری و آسفالت از متقاضیان دریافت می شود و مردم پس از دو سال تنفس، این هزینه ها را به صورت اقساطی در مدت هشت سال پرداخت می کنند.

3 استان با سابقه واگذاری زمین در قالب طرح جوانان جمعیت

بر اساس این گزارش، بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، نزدیک به 74 هزار و 658 قطعه زمین در سراسر کشور و با واگذاری 600 قطعه دیگر به مشمولان طرح جوانان اختصاص و واگذار شده است. در استان فارس این تعداد به 75 هزار و 258 قطعه افزایش یافته است. قطعه خواهد رسید.

بیشترین زمین در 3 استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان تخصیص یافت و بر اساس تفکیک استانی، تخصیص و تخصیص زمین به مشمولان طرح جوانان جمعیت شامل 9 هزار و 315 قطعه در یزد، 6 هزار و 771 قطعه بود. در خراسان جنوبی 6 هزار و 400 قطعه در هرمزگان 6 هزار و 118 قطعه خراسان رضوی، 3 هزار و 576 قطعه در خوزستان، 3 هزار و 416 قطعه در کرمان جنوبی، 3 هزار و 102 قطعه در کرمانشاه، 3 هزار و 100 قطعه در تهران، قطعه 2 هزار و 300 ساعت و 2 هزار و 400 ساعت در بوشهلو h و بویراحمد و 2278 قطعه در کرمان است.

همچنین 2 هزار و 148 قطعه زمین در اصفهان، 2 هزار و 72 قطعه در البرز، یک هزار و 984 قطعه در قم، یک هزار و 890 قطعه در چهارمحال و بختیاری، یک هزار و 815 قطعه در لارستان، یک هزار و 752 قطعه در آذربایجان شرقی. یک هزار و 391 قطعه در مرکزی، یک هزار و 298 قطعه در همدان، یک هزار و 281 قطعه در قزوین، یک هزار و هشت قطعه در سیستان و بلوچستان و 951 قطعه در ایلام ضمین به مشمولان طرح جمعیت جوانان اختصاص یافته است. در استان فارس یک هزار و 947 قطعه واگذار شده و 600 قطعه دیگر نیز به زودی واگذار می شود.

در استان گلستان 757 قطعه، سمنان 754 قطعه، اردبیل 621 قطعه، آذربایجان غربی 588 قطعه، شاهرود 582 قطعه، مازندران 523 قطعه، ایرانشهر 511 قطعه، کردستان 455 قطعه، زنجان 403 قطعه 403، لراسران 403 قطعه . مشمولان طرح جوانان جمعیت تخصصی تعیین شدند.

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، همزمان با اجرای این طرح، واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانان جمعیت در این وزارتخانه تا پایان دولت ادامه خواهد داشت. طرح نهضت ملی مسکن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا