سلامت خانواده

ماموگرافی سالانه برای زنان بالای 40 سال مفید است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، گروهی از دانشگاه پیتسبورگ، پنسیلوانیا، گزارش داد که میزان تومورهای در مراحل پایانی که در ماموگرافی ظاهر می‌شوند در میان زنانی که ماموگرافی سالانه انجام می‌دهند در مقایسه با زنانی که با فاصله دو سال یا بیشتر اسکن انجام می‌دهند، به طور قابل‌توجهی کمتر است.

دکتر مارگاریتا زولیسرپرست تیم تحقیقاتی گفت: ماموگرافی سالانه برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان بسیار مهم است، زیرا احتمال بقا را افزایش می دهد، آسیب های وارده به بیماران را کاهش می دهد، درمان در این مرحله ممکن است نیازی به شدت نداشته باشد، بهبودی است. آسان تر است و می تواند هزینه های مراقبت را کاهش دهد.

دستورالعمل‌های کالج رادیولوژی آمریکا توصیه می‌کند که زنان بالای 40 سال یک بار در سال ماموگرافی انجام دهند، در حالی که دستورالعمل‌های خدمات پیشگیرانه تأثیرگذار ایالات متحده توصیه می‌کند که هر دو سال یک بار از سن 40 سالگی ماموگرافی انجام دهند.

در مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی از یک پایگاه داده بزرگ سازمانی استفاده کرد که شامل بیش از 8100 زن بود که حداقل یک بار ماموگرافی قبل از تشخیص سرطان سینه انجام داده بودند.

با این حال، انجام ماموگرافی بیشتر احتمال اینکه به یک زن نتیجه مثبت کاذب داده شود، افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث نگرانی و اقدامات پزشکی غیر ضروری شود.

زولی این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما می‌دانیم که تماس با زنان برای غربالگری بیشتر مضرات بالقوه‌ای دارد، اما فکر نمی‌کنم این آسیب‌ها بیشتر از خطرات باشد». محاکمه به سرطان های از دست رفته و مرگ زنان در نتیجه».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا