بهداشت و درمان

ماموریت ویژه وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، حسین فرشیدی روز شنبه 22 اردیبهشت 1403 در نشست خبری هفته جوان جمعیت که در سالن همایش های وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حدود دو سال است که مصوب از اجرای قانون حمایت از جوانان جمعیت و خانواده. بررسی ها نشان می دهد همه معاونت های وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانان جمعیت نقش داشته اند.

وی با بیان اینکه قانون جوانان جمعیت و حمایت خانواده دارای 73 ماده است، افزود: 43 ماده از مجموع 73 ماده قانون جوانان جمعیت بر عهده وزارت بهداشت است. ارتباط وزارت بهداشت با 43 ماده قانون جوانان به این معناست که وزارت بهداشت در کانون توجه قرار دارد و رسالت ویژه ای در حوزه جوانان دارد.

در ادامه صابر جباری رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در سال گذشته به عنوان برترین سازمان در حوزه جوانان جمعیت انتخاب شد.

وی در خصوص ساختار شبکه بهداشت و درمان کشور در حوزه باروری افزود: 32 هزار پرستار در مناطق روستایی و شهری به ارائه خدمات سلامت می پردازند. همچنین 22000 ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به ارائه خدمات باروری در مناطق شهری مشغول هستند.

به گفته جباری ۱۳ هزار و ۸۰۹ مامان از مجموع بهورزان و مراقبین سلامت در شبکه نظام سلامت حضور دارند.

رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت ادامه داد: 10 هزار و 200 ماما در بلوک های زایمان مشغول به کار هستند. همچنین 2 هزار و 86 متخصص زنان در بخش دولتی و 6 هزار و 689 متخصص زنان در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا