سلامت خانواده

ماموریت وزارت بهداشت رسیدن به 42 میلیون نفر در 40 سال آینده است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفر خاندی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در مراسم معارفه اظهار داشت: حوزه سلامت کشور باعث سربلندی جمهوری اسلامی در دنیا شده است. تمامی افراد حاضر در شبکه بهداشت و درمان کشور از بهروزان گرفته تا سایر اقشار مردم در موفقیت شبکه بهداشت و درمان کشور نقش داشته اند.

وی با بیان اینکه شاخص های متعددی در حوزه سلامت تعریف شده است، افزود: شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش مرگ و میر مادران هنگام زایمان و گسترش شبکه بهداشت از جمله شاخص هایی است که باعث موفقیت می شود. از شبکه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت علاوه بر ماموریت های عادی ماموریت های تکمیلی نیز بر عهده گرفته است، ادامه داد: یکی از ماموریت های محول شده به وزارت بهداشت، بسیج جوانان است. اصل 30 مربوط به وزارت بهداشت نیست، همه نهادها باید در موضوع جمعیت جوان ورود کنند.

ظفر خاندی وی درباره اهمیت توجه به موضوع جمعیت جوانان گفت: با وجود اینکه برای بحث جمعیت جوانان دیر شده است و اگر به جمعیت جوانان توجه نشود، جمعیت کیشور تا 40 سال آینده به 42 میلیون نفر خواهد رسید. سالها که بیشتر آنها مسن هستند.

وی با بیان اینکه ریاست شورای سالمندی کشور بر عهده رئیس جمهور است، تصریح کرد: ریاست جمهوری باید با تعمیم قوانین و مجلس و بودجه به اجرای بهتر قانون جوانان جمعیت و حمایت از خانواده کمک کند. سازمان باید با تامین اعتبار به موضوع جوانان جامعه کمک کند.

وزیر بهداشت درباره دومین ماموریت ویژه وزارت بهداشت گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از دیگر ماموریت های محول شده به وزارت بهداشت است. اجرا شده است، هرچند برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا شده است، اما نتایج مطلوب حاصل نشده است.

ظفر خاندی وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در برنامه هفتم تدوین شد، افزود: امسال بودجه ای برای برنامه نظام پزشکی خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته نشده است، اما باید برای برنامه ارجاع و نظام پزشکی بودجه در نظر گرفته شود. سال آینده گرفت

وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل اقتصادی پزشکان در طرح طب خانواده گفت: کسب رضایت پزشکانی که در برنامه نظام سلامت خانواده هستند بسیار مهم است و برای جلب رضایت آنها نیازمند بودجه هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان کشور باید تقویت و نوسازی شود، افزود: باید شبکه بهداشت و درمان کشور را از ابتدا تا انتها بازسازی کنیم، با توجه به اینکه بحث پزشکی خانواده و نظام ارجاع یک بحث ملی است. و مجلس باید در این زمینه باشد. برای برنامه ریزی

ظفر خاندی وی با بیان اینکه داشتن ساختار منسجم بسیار مهم است، ادامه داد: تا زمانی که ساختار منسجم نداشته باشیم تمام اعتباری که داریم از دست می دهیم، سه مولفه «نیروی انسانی»، «اقتصاد» و «ساختار» باید باشد. برای اتصال به یکدیگر، اختلال در هر یک از این مؤلفه ها می تواند سایر شاخص ها را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید عاشقانه به مردم خدمت کنیم، افزود: مردم مناطق محروم با مشکل مواجه هستند، توجه به مشکلات مردم نباید محدود به حوزه سلامت باشد. همه مشکلات باید در کانون توجه قرار گیرد، خدمت به مردم باید با عشق انجام شود و خدمت تنها به عنوان یک دوره مدیریت تلقی نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا