سلامت خانواده

مالیات خود را به صورت اقساطی پرداخت کنید

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش مهر، سید محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: به منظور تسهیل در امور مشاغل خرد و تکریم مودیان و برقراری عدالت مالیاتی بیشتر، صاحبان مشاغلی که مجموع خالص فروش کالاهای آنهاست. و خدمات سال 1402 حداکثر 100 و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم یعنی مبلغ 18 میلیارد تومان و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه الکترونیک بارگذاری می شود. خدمات سازمان مشمول استفاده از تسهیلات تبصره ماده (100) می باشد.

سبحانیان با اشاره به مزایای قابل توجه استفاده از این تبصره قانونی گفت: صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم استفاده می کنند در حالی که مالیات آنها به صورت مقطوع تعیین می شود از مزایایی مانند عدم نیاز به ارائه اظهارنامه، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک و عدم امکان درج پرونده توسط ادارات و رسیدگی توسط ماموران مالیاتی.

وی عدم مراجعه به مطب و درگیر نشدن در روند طولانی تشخیص و بررسی را از مزیت های اجرای تبصره ماده (100) عنوان کرد و گفت: عدم مراجعه به مطب موجب صرفه جویی در وقت و هزینه و تسریع می شود. پیشرفت امور

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور امکان اقساط بلندمدت مالیات نسبت به دوره های قبل و افزایش سقف بخشودگی جرائم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه را از دیگر امکانات بهره مندی از تبصره ماده (100) دانست. و افزود: عملکرد سنوات قبل در صورت نداشتن بدهی می تواند مالیات مقطوع مالیات خود را در 12 قسط مساوی پرداخت کند. همچنین هر مؤدی که از چک الکترونیکی استفاده کند (صرف نظر از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می تواند مالیات تکلیفی خود را در 15 قسط پرداخت کند.

سبحانیان با اشاره به اینکه هزینه های اجاره محل فعالیت مؤدی نیز مشمول تعیین مالیات واحدهای تجاری استیجاری می شود، تصریح کرد: تا سقف 15 درصد مازاد درآمد اظهار شده در تبصره ماده (100) تعلق نمی گیرد. مشمول مالیات و جرائم ماده ۱۹۲.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا