سلامت خانواده

ماجرای کمبود اسپری دافع حشرات / بازار داغ پشه آئدس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو ، خبر شیوع تب دانگ را می توان به ماجرای کرونا ربط داد که ناگهان با کمبود ماسک، محلول و … در داروخانه های کشور مواجه شد. حالا پشه ایدز همچنین باعث شده بازار محصولات دافع حشرات در مقطعی کمیاب و گران شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که مسئولان وزارت بهداشت به شیوع تب واکنش نشان دادند دانگ در کشور، برای تخم گذاری ایدز آنها اشاره و خاطرنشان کردند: در صورت بارندگی این تخم ها به پشه تبدیل می شوند و می توانند شدت تب را افزایش دهند. دانگ اضافه کردن

در عین حال توصیه های بهداشتی برای خرید محصولات دافع حشرات و … باعث داغ شدن بازار پشه می شود. ایدز تبدیل شد.

حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه پشه ها ایدز وی که در سال های گذشته در کشور فعالیت داشته است، گفت: تفاوت مهم آن پشه است ایدز امروزه مانند سال های گذشته این پشه به دلیل ورود افراد آلوده به ویروس تب است دانگ که از خارج آمده اند؛ آلوده و این ویروس به تخم مرغ و لاروهای آنها همچنین منتقل شده و اکنون قدرت بیماری را دارند زایش آنها بالا هستند.

وی افزود: زمانی که هوا خشک است و باران نمی بارد، تخم پشه مشکلی ندارد. ایدز نداریم اما اگر باران ببارد کارمان سخت می شود.

فرشیدی ادامه داد: احتمال ایجاد پشه وجود دارد ایدز سر بیرون آمد. در واقع اگر پشه ها ایدز اگر آب پیدا کند، ممکن است وضعیت دشوار شود.

وی گفت: احتمال پشه در پاییز که فصل بارندگی است زیاد است. ایدز افزایش البته، اگر پشه ایدز باشد، اما بیمار نداشته باشد. بیماری منتقل نمی شود.

شاید توصیه های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برخی را نگران کرده و برخی را به این فکر انداخت که باید اقدام به ذخیره سازی محصولات دافع حشرات کنند.

محمود آل بو مدیرکل بهداشت و فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سازمان غذا و دارو در خصوص کلیه فرآورده های بهداشتی، آرایشی و بهداشتی و سلولزی؛ تنها ناظر کیفیت محصولات است.

وی در پاسخ به کمبود و گرانی محصولات دافع حشرات در سطح داروخانه ها افزود: تنظیم بازار، تخصیص ارز و قیمت گذاری این محصولات در سایر وزارتخانه ها و سازمان ها انجام می شود.

را بوعدم وجود اسپری ب فوربایت وی اسپری که برای پیشگیری از گزش پشه استفاده می شود را رد کرد و گفت: این اسپری کمیاب نیست و به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است.

در همین حال برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری مهر از گرانی و کمبود این محصول در داروخانه ها گلایه کردند.

یکی از شهروندان به خبرنگار مهر گفت: اسپری بی فوربایت با هزار مشکل و چند برابر قیمت همیشگی آماده کردم.

این شهروند افزود: به دلیل وضعیت دخترم همیشه این اسپری را تهیه می کردم اما اخیرا در تهیه آن با مشکل مواجه شدم. البته شنیدم به خاطر پاییز و باران های پیش رو است.

در آستانه فصل پاییز و شروع بارندگی احتمال دارد عده ای درخواست پشه کنند. ایدز یک بازار گرم راه اندازی کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا