سلامت خانواده

ماجرای نامه واکسن HPV به دفتر رهبری/ادعای علمی نبود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سید علیرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چندی پیش نامه ای از دفتر رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد که مربوط به واکسن HPV بود و این شورا نامه را به فرهنگستان ارجاع داد. علوم پزشکی برای پاسخ.»

وی در خصوص محتوای نامه ارسالی به دفتر رهبری گفت: متن نامه اثربخشی واکسن HPV را زیر سوال می برد و غیرعادی بود.

مرندی با عنوان این مقاله با بیان اینکه نویسنده نامه از جامعه پزشکی است، تاکید کرد: جایگاه نویسنده نامه در دو سه سال اخیر نسبت به گذشته تا حدودی تغییر کرده است و به همین دلیل جایگاه نگارنده نامه نسبت به گذشته تا حدودی تغییر کرده است. وی نکاتی را در مورد واکسن HPV مطرح کرده است که انتظار می رود این واکسن انجام نشود

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با تاکید بر تحلیل های کارشناسی در وزارت بهداشت برای تصمیم گیری در این گونه مسائل، تصریح کرد: نباید خود را متخصص در اموری بدانیم که نخبه نداریم و بهتر است اجازه دهیم. کارشناسان نظر خود را می دهند

مرندی افزود: شبهاتی در نامه مطرح شد که غیرعادی به نظر می رسد و از سوی دیگر موضوع واکسن HPV سیاسی شده است.

وی گفت: آنچه فرهنگستان علوم پزشکی در پاسخ به دفتر رهبری ارسال کرد این بود که نامه مذکور علمی نبوده و وزارت بهداشت باید تصمیم بگیرد.

مرندی در پاسخ به این سوال که چه مواردی در نامه به دفتر رهبری مطرح شده که سوال برانگیز بوده است، افزود: تا این حد می توانم بگویم نکاتی که ذکر شد بعد علمی نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا